FAQ
- Gdzie i jak mogę się ubezpieczyć?
Tylko drogą on-line, poprzez stronę http://www.nnw.umed.pl/ Zarejestruj się (załóż konto), wybierz wariant ubezpieczenia i opłać składkę. - Jak zarejestruję się w systemie Bezpieczne Życie Studenckie?
W zakładce „Rejestracja” wypełnij i zatwierdź dane a na wskazaną skrzynkę mailową otrzymasz link aktywacyjny. - Gdzie znajdę swoje polisy – potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia?
Po uiszczeniu składki system wygeneruje potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia na Twój adres mailowy.
W zakładce MOJE DOKUMENTY masz dostęp do informacji o Twoim programie ubezpieczeń oraz do warunków ubezpieczeń. - Nie dostałem linku aktywacyjnego. Co mam zrobić?
Sprawdź folder spam lub kosz skrzynki. Jeśli mail z linkiem aktywacyjnym nie wpłynął, skontaktuj się z nami pod adresem nnw.umed@merydian.pl - Nie widzę panelu logowania, co mam zrobić?
Zaakceptuj pliki cookie lub odśwież stronę. - Wpisałem niepoprawne dane, jak je zmienić?
Jeżeli zauważyłeś to przed realizacją wpłaty – nie martw się, dane automatycznie zostaną skorygowane, gdy wpiszesz poprawne. Natomiast jeśli dokonałeś już wpłaty i otrzymałeś potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia, koniecznie skontaktuj się z nami pod adresem nnw.umed@merydian.pl - Czy mogę zapłacić korzystając z systemu szybkich płatności online?
Tak, możesz zapłacić poprzez Przelewy24.
Sugerujemy wybór tego sposobu płatności, w szczególności jeśli Potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia chcesz otrzymać od razu.
W przypadku wyboru sposobu tradycyjnym przelewem Potwierdzenie otrzymasz po kilku dniach. - Na jakie konto mam dokonać wpłaty składki?
Po wyborze wariantu ubezpieczenia w wygenerowanym pliku Deklaracja będzie podany numer naszego rachunku bankowego. - Podałem inny niż wskazany w deklaracji tytuł wpłaty. Czy wpłata zostanie uznana?
System powinien odnaleźć wpłatę po pozostałych danych podanych przy przelewie. Jeżeli maksymalnie w ciągu tygodnia nie wpłynie na Twój adres mailowy potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia skontaktuj się z nami i na adres nnw.umed@merydian.pl prześlij potwierdzenie zapłaty. Przyspieszy to odszukanie wpłaty. - Czy otrzymam umowę zawarcia i gdzie mogę ją pobrać?
Po otrzymaniu wpłaty potwierdzimy automatycznie przystąpienie do ubezpieczenia zgodnie z wskazanymi danymi do ubezpieczenia. Potwierdzenie przystąpienia do PROGRAMU UBEZPIECZEŃ możesz pobrać w zakładce MOJE DOKUMENTY, dodatkowo system automatycznie wysyła potwierdzenie po opłaceniu składki na Twój adres mailowy. - Czy ubezpieczenie pokryje koszt leczenia stomatologicznego?
Jeśli jest to zwykłe leczenie stomatologiczne bez związku z następstwami w wyniku nieszczęśliwego wypadku polisa tego nie Polisa nie obejmuje żadnych kosztów leczenia stomatologicznego za granicą, nawet będących następstwem wypadku. - Czy otrzymam świadczenie, jeżeli za granicą np. złamię nogę?
W zakresie trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci ochroną objęte są wypadki bez względu na to, gdzie one wystąpiły (w kraju czy za granicą) i o której godzinie doszło do wypadku (ochrona 24h na dobę). Niektóre koszty następcze wypadku są jednak pokrywane przez Ubezpieczyciela tylko w sytuacji, gdy zostały poniesione w Polsce. Za każdym razem trzeba to sprawdzić w warunkach ubezpieczenia. Koszty leczenia za granicą nie są objęte tą polisą. - Czy ubezpieczenie pokryje koszty leczenia za granicą podczas mojego wyjazdu?
Ubezpieczenie zasadniczo nie pokrywa kosztów leczenia za granicą. Koszty leczenia na terenie Unii Europejskiej mogą być pokryte na zasadach obowiązujących w danym kraju członkowskim w ramach posiadanej karty EKUZ (dotyczy obywateli UE), którą uzyskać można w NFZ.
Karta EKUZ nie pokryje wszystkich kosztów, które mogą powstać w sytuacji wypadku lub choroby za granicą, w szczególności dotyczy to kosztów transportu medycznego (te mogą być bardzo wysokie, nawet kilkaset tysięcy złotych).
Jeśli wyjeżdżasz za granicę koniecznie kup ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicznego (np. w ramach karty EURO26). - Czy mogę chodzić do różnych specjalistów w ramach ubezpieczenia?
Jest to możliwe, o ile wymóg leczenia jest następstwem któregoś z następujących zdarzeń:- nieszczęśliwy wypadek,
- zawał serca
- krwotok śródczaszkowy
- obrażenie ciała, którego zaistnienie spowodowane zostało atakiem epilepsji albo omdleniem o ustalonej przyczynie.
W tym celu skontaktuj się z infolinią ERGO HESTIA 801 107 107 i powołaj się na numer polisy wskazany w potwierdzeniu ochrony ubezpieczeniowej.
- Czy zostanie mi wypłacone dzienne świadczenie szpitalne?
Dzienne świadczenie szpitalne wypłacane jest przez Ubezpieczyciela o ile pobyt w szpitalu był spowodowany zdarzeniem objętym ubezpieczeniem tj.:- nieszczęśliwym wypadkiem
- zawałem serca
- krwotokiem śródczaszkowym
- obrażeniem ciała, których zaistnienie spowodowane zostało atakiem epilepsji albo omdleniem o nieustalonej przyczynie, polegające na uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia.
Świadczenie przysługuje przy pobycie dłuższym niż 2 doby, jest płatne za każdy dzień pobytu od pierwszego dnia, nie dłużej jednak niż 90 dni.
- Czy ubezpieczenie pokryje koszty transportu w pozycji leżącej do miejsca zamieszkania (w związku z uszkodzeniem)?
Ergo Hestia może zorganizować w ramach usługi assistance transport medyczny na terenie Polski.
W tym celu musisz się skontaktować z Infolinią Ergo Hestia 801 107 107, 801 114 114, (58) 555 55 55 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora).
UWAGA: Ergo Hestia nie zwróci Tobie kosztów transportu, jeśli sam go sobie zorganizujesz.
Ergo Hestia w ramach usług assistance organizuje transport wykonywany przez jednostki działające na zlecenie Ergo Hestia.
Transport w pozycji leżącej nie jest zapewniany na Twoje życzenie, a tylko w sytuacji gdy taka konieczność wynika ze wskazań medycznych. - Jak mogę zgłosić szkodę?
Szkodę najlepiej zgłosić: on-line poprzez link z konta użytkownika lub załączony poniżej:
https://zgloszenieszkody.ergohestia.pl/#/ihestia/wizard/step1?brand=ihestiaMożesz ją także zgłosić:
poprzez infolinię ERGO HESTIA 801 107 107 z telefonu stacjonarnego lub 58 555 5 555 z telefonu komórkowego lub zagranicy