Aktualności

Uruchomienie pilotażu aplikacji AP10.02.06 “Oświadczenie upoważniające podmiot do wykazania osiągnięć pracownika w ewaluacji (A)”.


Szanowni Państ­wo

W naw­iąza­niu do komu­nikatu z dnia 30.04.2021 prag­niemy poin­for­mować, że w dniu 17.05.2021r. w Pro­ces Por­talu zostanie pilotażowo uru­chomiona nowa aplikac­ja AP10.02.06 “Oświad­cze­nie upoważ­ni­a­jące pod­miot do wykaza­nia osiąg­nięć pra­cown­i­ka w ewalu­acji (A)”.

Oświad­cze­nie związane jest z przy­go­towa­ni­a­mi Uczel­ni do Ewalu­acji jakoś­ci dzi­ałal­noś­ci naukowej i wyni­ka wprost z Ustawy z dn. 20 lip­ca 2018 r. Pra­wo o szkol­nictwie wyższym i nauce.

Artykuł 265 Ustawy zobow­iązu­je oso­by, których osiąg­nię­cia będą wykazy­wane na potrze­by ewalu­acji, do złoże­nia oświad­czenia upoważ­ni­a­jącego pod­miot do wykaza­nia tych osiąg­nięć w ramach poszczegól­nych dyscy­plin.

Ewalu­ac­ja obe­j­mu­je dorobek naukowy wszys­t­kich pra­cown­ików prowadzą­cych dzi­ałal­ność naukową co oznacza, że oso­by zal­iczane do tzw. licz­by N a także inni pra­cown­i­cy, których dorobek naukowy będzie wykazany w para­me­tryza­cji, otrzy­ma­ją takie zadanie w Process Por­talu.

Pro­ces wypeł­ni­a­nia Oświad­czenia przez wszys­tkie zobow­iązane do tego oso­by podzielony został na cztery etapy (kaskady), które będą następowały po sobie. Pra­cown­i­cy, w zależnoś­ci od grupy, do której zostali przyp­isani, otrzy­ma­ją swo­je zada­nia zgod­nie z zaplanowanym har­mono­gramem.

  • I kaska­da – etap real­i­zowany przez jed­nos­tkę mery­to­ryczną
  • II kaska­da – pro­fe­sorowie i pro­fe­sorowie uczel­ni zal­iczeni do N z przekroc­zonym lim­item slotów – zadanie do real­iza­cji w ciągu 7 dni roboczych
  • III kaska­da – asys­ten­ci i adi­unkci zal­iczani do N z przekroc­zonym lim­item slotów + niezre­al­i­zowane zada­nia z kaskady II  – zadanie do real­iza­cji w ciągu 7 dni roboczych
  • IV kaska­da – pozostali autorzy z N, pozostali pra­cown­i­cy badaw­czy i badaw­c­zo-dydak­ty­czni, dok­toran­ci Szkoły Dok­torskiej + niezre­al­i­zowane zada­nia z kaskady II i III – zadanie do real­iza­cji w ciągu 7 dni roboczych

II kaska­da zostanie wygen­erowana dnia 17 maja 2021 r.

Infor­mu­je­my, iż w przy­pad­ku braku wypełnienia i wysła­nia zada­nia w ciągu 7 dni roboczych zostanie ono zabrane z Process Por­talu.

Oświad­cze­nie skła­da się z 4 częś­ci:

  • dane iden­ty­fiku­jące pra­cown­i­ka
  • pan­el zaw­ier­a­ją­cy infor­ma­c­je o zadeklarowanych dyscy­plinach, slotach do wypełnienia i punk­tach uzyski­wanych za wskazane pub­likac­je
  • lista pub­likacji
  • koń­cowe deklarac­je i decyz­je doty­czące oświad­czenia

Omówie­nie poszczegól­nych częś­ci oraz dzi­ała­nia, jakie są dla nich wyma­gane, zostały szczegółowo opisane w pliku Oświad­cze­nie 3 — Instrukcja.pdf

Aby przy­bliżyć Państ­wu dzi­ałanie for­mu­la­rza i omówić jego poszczególne częś­ci zapraszany na kole­jny cykl szkoleń z aplikacji, na które moż­na zapisać się w Intranecie (kafelek Zapisy na szkole­nia -> Oświad­cze­nie upoważ­ni­a­jące pod­miot do wykaza­nia osiąg­nięć pra­cown­i­ka w ewalu­acji (A))

Najbliższe ter­miny szkoleń:

13.05.2021 w godz­i­nach:
10.30–12.00
13.00–14.30

14.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
10.30–12.00
13.00–14.30
15.00–16.30

17.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
10.30–12.00
13.00–14.30
15.00–16.30

18.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
15.00–16.30
16.30–18.00

19.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
13.00–14.30
15.00–16.30

20.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
10.30–12.00
15.00–16.30

21.05.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
10.30–12.00
13.00–14.30

01.06.2021 w godz­i­nach:
8.30–10.00
10.30–12.00
15.00–16.30

 

Ponieważ decyz­je pod­jęte przez pra­cown­ików pod­czas wypeł­ni­a­nia Oświad­czenia będą miały zasad­nicze i decy­du­jące znacze­nie dla ostate­cznej oce­ny uzyskanej przez Uczel­nię pod­czas zapowiadanej na początek przyszłego roku para­me­tryza­cji, uru­chomie­nie aplikacji w maju będzie miało charak­ter pilotażowy i poz­woli zori­en­tować się w jej ksz­tał­cie i wyma­gani­ach.

Wyni­ki uzyskane z prób­ne­go uru­chomienia aplikacji poz­wolą pre­cyzyjnie przy­go­tować docelowy pro­ces, który zostanie uru­chomiony w ostat­nim kwartale tego roku.

mgr inż. Witold Koza­kiewicz
Dyrek­tor Cen­trum Infor­ma­cyjno-Bib­liotecznego
Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi

 

W przy­pad­ku dodatkowych pytań prosimy o kon­takt:

Pauli­na Hej­duk
Cen­trum Wspar­cia Nau­ki

paulina.hejduk@umed.lodz.pl
tel. 723 991 190

Agniesz­ka Rośczak
Cen­trum Infor­ma­cyjno-Bib­lioteczne, Odd­zi­ał Bib­li­ografii i Bib­liometrii
agnieszka.rosczak@umed.lodz.pl
tel. 887 860 260

Moni­ka Wasilews­ka
Cen­trum Infor­ma­cyjno-Bib­lioteczne, Odd­zi­ał Bib­li­ografii i Bib­liometrii
monika.wasilewska@umed.lodz.pl
tel. 887 860 647

  • Opublikowano: 12 maja 2021
Podziel się na:
Tagi:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP