Warsztaty Oldenburg 14–15 czerwca 2022 AHEAD
W dniach 14–15 czerwca 2022 r. odbyło się pierwsze spotkanie projektowe Zespołu AHEAD. W czasie dwóch dni spotkania uczestnicy projektu z Hanse Institut Oldenburg przedstawili aktualny stan prac związanych z oceną e‑Kompetencji nauczycieli i studentów oraz organizację mikro unitów, w których algorytmy (opracowane na podstawie złotego standardu WHO w zakresie mycia rąk) będą oceniały umiejętności studentów.
Georgien ILIA STATE UNIVERSITY przedstawił efekty zaprojektowanego na potrzeby projektu badania związanego z przeprowadzaniem oceny umiejętności studentów zgodnie z metodą 360 stopni. Natomiast Zespół Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (MUL) przedstawił efekty pilotażu warsztatów Co-creation oraz przeprowadził warsztaty dla Tutorów, których celem jest przygotowanie partnerów do przeprowadzenia w zespołach w krajach partnerów. Zakładają one udział 12 uczestników procesu dydaktycznego: pielęgniarek dydaktyków, pielęgniarek praktyków i studentów. Koordynator projektu Dublin City University (DCU) poinformował o aktualnym stanie prac dotyczące tworzenia algorytmów AI w zakresie oceny wideo. Zastosowanie sztucznej inteligencji do oceny procedur medycznych będzie wspierać proces ewaluacji efektów uczenia w oparciu o wystandaryzowany proces oceny (złoty standard). Kolejne spotkanie planowane jest w listopadzie, w Łodzi. Uniwersytet Medyczny w Łodzi otrzymał także zgodę komisji bioetycznej DCU umożliwiającej przeprowadzenie prac związanych z projektem. Zespół Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, prowadzący projekt w DR SOZ, będzie odpowiedzialny za przygotowanie warsztatów Co-creation dla partnerów, ich przeprowadzenie w Polsce. Zespół UMed. projektował także kwestionariusz ankiety oceniającej odczucia beneficjentów projektu (studentów, pielęgniarek) związane ze zdalnym nauczaniem oraz ich doświadczeniami w okresie ostatnich dwóch lat pandemii. Efektem będą raporty dla Komisji Europejskiej.
Zastosowanie AI w dydaktyce może usprawnić proces oceny studentów kierunków medycznych, w których dane procedury mają zastosowanie i ułatwić nauczycielom efektywne przeprowadzenie zaliczenia umiejętności w coraz liczniejszych grupach studentów.
kierownik projektu dr Dorota Kilańska, prof. UMed.
uczestnicy:
mgr Natalia Biega; Zakład Koordynowanej Opieki, Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa, WNoZ UMed.
mgr Ewelina Łojewska; Biuro Nauki, Strategii i Rozwoju
mgr Ewelina Łojewska; Biuro Nauki, Strategii i Rozwoju
Podziel się na: