Aktualności

Warsztaty Oldenburg 14–15 czerwca 2022 AHEAD


W dni­ach 14–15 czer­w­ca 2022 r. odbyło się pier­wsze spotkanie pro­jek­towe Zespołu AHEAD. W cza­sie dwóch dni spotka­nia uczest­ni­cy pro­jek­tu z Hanse Insti­tut Old­en­burg przed­staw­ili aktu­al­ny stan prac związanych z oceną e‑Kompetencji nauczy­cieli i stu­den­tów oraz orga­ni­za­cję mikro unitów, w których algo­ryt­my (opra­cow­ane na pod­staw­ie złotego stan­dar­du WHO w zakre­sie mycia rąk) będą oce­ni­ały umiejęt­noś­ci stu­den­tów.
Georgien ILIA STATE UNIVERSITY przed­staw­ił efek­ty zapro­jek­towanego na potrze­by pro­jek­tu bada­nia związanego z przeprowadzaniem oce­ny umiejęt­noś­ci stu­den­tów zgod­nie z metodą 360 stop­ni. Nato­mi­ast Zespół Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi (MUL) przed­staw­ił efek­ty pilotażu warsz­tatów Co-cre­ation oraz przeprowadz­ił warsz­taty dla Tutorów, których celem jest przy­go­towanie part­nerów do przeprowadzenia w zespołach w kra­jach part­nerów. Zakłada­ją one udzi­ał 12 uczest­ników pro­ce­su dydak­ty­cznego: pielęg­niarek dydak­tyków, pielęg­niarek prak­tyków i stu­den­tów. Koor­dy­na­tor pro­jek­tu Dublin City Uni­ver­si­ty (DCU) poin­for­mował o aktu­al­nym stanie prac doty­czące tworzenia algo­ryt­mów AI w zakre­sie oce­ny wideo. Zas­tosowanie sztucznej inteligencji do oce­ny pro­ce­dur medy­cznych będzie wspier­ać pro­ces ewalu­acji efek­tów uczenia w opar­ciu o wys­tandary­zowany pro­ces oce­ny (zło­ty stan­dard). Kole­jne spotkanie planowane jest w listopadzie, w  Łodzi. Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi otrzy­mał także zgodę komisji bioe­ty­cznej DCU umożli­wia­jącej przeprowadze­nie prac związanych z pro­jek­tem. Zespół Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi, prowadzą­cy pro­jekt w DR SOZ, będzie odpowiedzial­ny za przy­go­towanie warsz­tatów Co-cre­ation dla part­nerów, ich przeprowadze­nie w Polsce. Zespół UMed. pro­jek­tował  także kwes­t­ionar­iusz anki­ety oce­ni­a­jącej odczu­cia benefic­jen­tów pro­jek­tu (stu­den­tów, pielęg­niarek) związane ze zdal­nym nauczaniem oraz ich doświad­czeni­a­mi w okre­sie ostat­nich dwóch lat pan­demii. Efek­tem będą raporty dla Komisji Europe­jskiej.
Zas­tosowanie AI w dydak­tyce może usprawnić pro­ces oce­ny stu­den­tów kierunk­ów medy­cznych, w których dane pro­ce­dury mają zas­tosowanie i ułatwić nauczy­cielom efek­ty­wne przeprowadze­nie zal­iczenia umiejęt­noś­ci w coraz liczniejszych gru­pach stu­den­tów.
kierown­ik pro­jek­tu dr Doro­ta Kilańs­ka, prof. UMed.
uczest­ni­cy:
mgr Natalia Bie­ga; Zakład Koor­dynowanej Opie­ki, Odd­zi­ał Pielęg­niarst­wa i Położnict­wa, WNoZ UMed.
mgr Eweli­na Łojew­s­ka; Biuro Nau­ki, Strate­gii i Roz­wo­ju
  • Opublikowano: 4 lipca 2022
Podziel się na:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP