O Otwartej Nauce i nie tyko podczas VII Seminarium „Otwieranie Nauki: Praktyka i Perspektywy”
VII Seminarium z cyklu „Otwieranie Nauki: Praktyka i Perspektywy”, które odbyło się w dniach 10 i 11 października pod hasłem „Wartość Open Science” dobiegło końca. Podczas dwóch bogatych w wydarzenia dni Seminarium uczestnicy wzięli udział w prelekcjach i warsztatach prowadzonych przez liderów i praktyków Open Science.
Wydarzenie współorganizowały z firmą Elsevier trzy łódzkie biblioteki akademickie: Centrum Informacyjno-Biblioteczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Biblioteka Politechniki Łódzkiej i Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego. Dzięki temu uczestnicy mieli zapewnioną nie tylko różnorodność przestrzeni, ale przede wszystkim wielość perspektyw. Tegoroczny program dostarczył praktycznych wskazówek i materiałów edukacyjnych dla środowiska naukowego i wszystkich zainteresowanych Otwartą Nauką. Ponadto pozwolił przyjrzeć się istotnym kwestiom związanym z publikowaniem, zarządzaniem danymi badawczymi i współpracą ze środowiskami pozanaukowymi z punktu widzenia uczelni o profilu ogólnym, technicznym i medycznym.
Dyskusję panelową „Budowanie polityki publikacyjnej uczelni” uświetniła swoją obecnością prof. dr hab. n. med. Lucyna Woźniak (Prorektor ds. rozwoju nauki i współpracy międzynarodowej UM w Łodzi). Wśród pozostałych panelistów zasiedli prof. dr hab. Jarosław Płuciennik (Redaktor naczelny czasopisma naukowego „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, UŁ), dr Jędrzej Leśniewski (Dyrektor Biblioteki Politechniki Wrocławskiej) i Beata Klyta (Dyrektor Wydawnictwa UŚ).
Wydarzenie objęte zostało Patronatem Honorowym Rektora Uniwersytetu Medycznego, Rektora Uniwersytetu Łódzkiego, Rektora Politechniki Łódzkiej, a także Patronatem Prezydent Miasta Łodzi, Przewodniczącego Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Konferencji Dyrektorów Bibliotek Akademickich Szkół Polskich (KDBASP). Patronat medialny: „EBIB” oraz „Zagadnienia Rodzajów Literackich”.
Partnerami wydarzenia byli: EC1 Łódź — Miasto Kultury, Fundacja dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, PCG Academia oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.