Akademia Młodego Odkrywcy
W ostatni piątek marca zakończyliśmy drugi moduł zajęć dla dzieci w ramach projektu „Akademia Młodego Odkrywcy”. Przez pięć dni Strefa Wiedzy i Innowacji oraz Zakład Chemii Bionieorganicznej Katedry Chemii Medycznej, kierowanej przez prof. zw. dr hab. n. farm. Justyna Ochockiego gościli dzieci z dwóch łódzkich podstawówek nr 162 i 172 oraz Rzgowa, Guzewa, Bukowca oraz Kurowic.
W ramach drugiego modułu zajęć, dzieci miały trzy warsztaty:
LaparoSpoko
Na tych zajęciach uczniowie ćwiczyli swoje zdolności manualne. Zajęcia te rozwijały umiejętności widzenia stereoskopowego, koordynacji ruchowej a także wyobraźni. W ich trakcie młodzież uczyła się cierpliwości i rozwijania precyzji oraz efektywności pracy psychomotorycznej
Chemia – to proste! –
Pokazy chemiczne, które miały na celu rozwijanie chęci poznawczych i zainteresowań w zakresie nauk ścisłych, umiejętność pracy w grupie oraz rozwiązywanie problemów naukowych. W trakcie zajęć uczniowie wykonywali doświadczenia chemiczne oraz podziwiali spektakularne eksperymenty.
Anatomię masz we krwi
W trakcie tych warsztatów uczniowie poznawali się „od środka”. Sami zbudowali różne układy anatomiczne i dowiedzieli się jak one działają. Zanim jednak zbudowali i połączyli wszystkie układy musieli rozwiązać kilka zagadek anatomicznych, które umożliwiły połączenie wszystkich elementów.
Za nami już dwa moduły zajęć. Kolejne spotkanie i niestety zakończenie pierwszego roku projektu odbędzie się 7 maja w EC1. Przy okazji wszyscy uczestnicy Akademii Młodego Odkrywcy zwiedzą Centrum Nauki oraz odwiedzą Planetarium.