Dwa konkursy na projekty badawcze — OPUS 28+LAP/Weave i SONATA 20
Szanowni Państwo,
Centrum Wsparcia Nauki w ślad za Narodowym Centrum Nauki informuje, że dnia 16 września 2024 r. Koordynatorzy dyscyplin ogłosili 2 konkursy na projekty badawcze – OPUS 28+LAP/Weave dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej, oraz SONATĘ 20 przeznaczoną dla naukowców, którzy uzyskali stopień doktora w okresie od 2 do 7 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem.
Szczegóły konkursów, ważne zmiany, terminy, dodatkowe informacje na potrzeby wypełnienia wniosku, procedura składania wniosków oraz wewnętrzny harmonogram opisane są poniżej, w sekcjach:
- Szczegóły konkursu OPUS 28+LAP/Weave
- Zmiany w konkursie OPUS 28+LAP/Weave
- Szczegóły konkursu SONATA 20
- Zmiany w konkursie SONATA 20
- Terminy NCN
- Dodatkowe pomocne informacje
- Procedowanie wniosku w aplikacji procesowej w PP
- Aplikowanie o projekt przez osoby spoza UMED, które nie mają dostępu do Process Portalu
- Procedowanie POROZUMIEŃ O WSPÓŁPRACY
- Harmonogram wewnętrzny
OPUS 28+LAP/Weave – dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej
Budżet konkursu to 450 mln zł.
Pełna dokumentacja konkursowa
Projekty OPUS mogą trwać 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Projekty OPUS LAP realizowane we współpracy z partnerami z Austrii, Szwajcarii, Słowenii, Luksemburga i Belgii-Flandrii można planować na 24, 36 lub 48 miesięcy, a projekty z udziałem zespołów z Niemiec i Czech – na 24 lub 36 miesięcy. Nie ma dolnego i górnego limitu finansowania pojedynczego projektu OPUS, ale wszystkie koszty projektu muszą być uzasadnione, a zasadność kosztów oceniają eksperci.
Konkurs OPUS otwiera możliwość ubiegania się o finansowanie projektów badawczych prowadzonych we współpracy międzynarodowej dwustronnej lub trójstronnej w ramach programu Weave, a także przedsięwzięć realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. Konkurs przeznaczony jest dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej, którzy planują realizację badań:
- bez udziału partnerów zagranicznych (wniosek OPUS),
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim podmiocie
- z wykorzystaniem przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych (wniosek OPUS),
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim podmiocie przy wykorzystaniu danych z misji kosmicznej Gaia wystrzelonej przez Europejską Agencję Kosmiczną w 2013 r.
- z udziałem partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach programu Weave (przy czym zespoły zagraniczne mogą ubiegać się o te środki finansowe w ramach innych programów finansowania badań, które nie są współorganizowane przez NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej w programie Weave) (wniosek OPUS),
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim podmiocie (wnioskujący do NCN o środki finansowe na realizację polskiej części projektu) z udziałem partnerów zagranicznych z Hiszpanii, którzy ubiegają się niezależnie o środki finansowe na realizację hiszpańskiej części projektu z innych źródeł.
- przy dodatkowym udziale partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach programu Weave oraz z dodatkowym wykorzystaniem wielkich urządzeń badawczych (wniosek OPUS),
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim podmiocie (wnioskujący do NCN o środki finansowe na realizację polskiej części projektu) przy wykorzystaniu danych z misji kosmicznej Gaia wystrzelonej przez Europejską Agencję Kosmiczną w 2013 r., z udziałem partnerów zagranicznych z Hiszpanii, którzy ubiegają się niezależnie o środki finansowe na realizację hiszpańskiej części projektu z innych źródeł
- w ramach współpracy Lead Agency Procedure (LAP) w programie Weave – tj. we współpracy z zagranicznymi zespołami badawczymi z Austrii, Czech, Słowenii, Niemiec, Szwajcarii, Luksemburga lub Belgii-Flandrii, które występują równolegle o środki finansowe na realizację tych projektów badawczych do właściwych dla nich instytucji finansujących badania w ramach programu Weave, tj. do FWF, GAČR, ARIS, DFG, SNSF, FNR lub FWO (wniosek OPUS LAP),
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim uniwersytecie (wnioskujący do NCN o środki finansowe na realizację polskiej części projektu) we współpracy z niemieckim zespołem badawczym wnioskującym o środki finansowe do DFG, w ramach programu Weave
- w ramach współpracy LAP w programie Weave przy równoczesnym udziale partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach programu Weave lub z dodatkowym wykorzystaniem wielkich urządzeń badawczych (wniosek OPUS LAP).
PRZYKŁAD: projekt badawczy planowany do realizacji przez zespół badawczy afiliowany w polskim podmiocie (wnioskujący do NCN o środki finansowe na realizację polskiej części projektu) we współpracy z niemieckim zespołem badawczym wnioskującym o środki finansowe do DFG, w ramach programu Weave oraz z udziałem partnerów zagranicznych z Hiszpanii, którzy ubiegają się niezależnie o środki finansowe na realizację hiszpańskiej części projektu z innych źródeł.
Osoby zainteresowane projektami w ramach konkursu OPUS 28+LAP/Weave proszone są o kontakt z Działem Projektów Międzynarodowych
Ważne: Współpraca międzynarodowa w konkursie OPUS 28 nie jest obowiązkowa, a wnioski z udziałem partnerów zagranicznych nie są traktowane preferencyjnie w stosunku do wniosków, które takich partnerów nie angażują.
Ważne: Wniosek OPUS LAP, przygotowany przez polski zespół badawczy we współpracy z zagranicznymi zespołami badawczymi, składany jest w systemie OSF w terminie do 16 grudnia 2024 r. do godziny 16:00. Dodatkowo, każdy z zagranicznych zespołów badawczych zaangażowany w dany projekt w ramach współpracy Weave musi złożyć wniosek o finansowanie, w tym komplet wymaganych przez nią dokumentów, do właściwej instytucji partnerskiej zgodnie z obowiązującymi w tej instytucji terminami i zasadami; wnioski składane są przez:
- zespoły badawcze z Austrii – do FWF,
- zespoły badawcze z Czech – do GAČR,
- zespoły badawcze ze Słowenii – do ARIS,
- zespoły badawcze z Niemiec — do DFG,
- zespoły badawcze ze Szwajcarii – do SNSF,
- zespoły badawcze z Luksemburga – do FNR,
- zespoły badawcze z Belgii-Flandrii – do FWO.
Wytyczne dla wnioskodawców — uzupełnianie wniosku w systemie OSF
Ogłoszenie wyników konkursu OPUS 28 nastąpi:
Ważne zmiany w konkursie OPUS!
- Zmiany dotyczące stanowisk post-doc
W załączniku nr 2 (Koszty w projektach badawczych) Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, w kategorii Wynagrodzenie etatowe na stanowisku typu post-doc: do konkursu na to stanowisko może przystąpić osoba, dla której kierownik projektu był promotorem lub promotorem pomocniczym rozprawy doktorskiej (przy zachowaniu pozostałych warunków określonych w Regulaminie). Ponadto, obligatoryjne kryterium formalne dopuszczenia do konkursu stanowi uzyskanie stopnia doktora w roku zatrudnienia w projekcie lub w okresie 12 lat przed 1 stycznia roku zatrudnienia w projekcie. Okres ten może być wydłużony o udokumentowane przerwy w karierze.
- Zmiany w ocenie wniosków
- Wnioski będą oceniane w dwóch kategoriach:
A – Ocena projektu (poziom naukowy, możliwość wykonania, potencjalny wpływ) — waga 65%
B – Kwalifikacje i osiągnięcia kierownika (kierowników) projektu — waga 35%
- Inne zmiany
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym.
- Wykaz literatury nie wlicza się do limitów stron (tj. 5 stron w przypadku opisu skróconego oraz 15 stron w przypadku opisu szczegółowego). Poza limitami stron możne znajdować się wyłącznie spis literatury.
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, na mocy uchwały Rady Narodowego Centrum Nauki, we wnioskach składanych w konkursach Narodowego Centrum Nauki nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Prosimy o zapoznanie się z dokumentacją konkursową konkursu OPUS.
Szczegółowe warunki konkursu:
https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus28
SONATA 20 – przeznaczona dla naukowców, którzy uzyskali stopień doktora w okresie od 2 do 7 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem
Budżet konkursu to 150 mln zł.
Pełna dokumentacja konkursowa
Konkurs SONATA jest przeznaczony dla naukowców, którzy uzyskali stopień doktora w okresie od 2 do 7 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem, czyli między 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2022. Okres ten może zostać przedłużony w określonych przypadkach, np. o czas przebywania na zwolnieniach lub poświęcony opiece nad dziećmi. Kierownicy projektów muszą mieć w swoim dorobku co najmniej jedną opublikowaną lub przyjętą do druku pracę, lub przynajmniej jedno dokonanie artystyczne/artystyczno-naukowe. Projekty SONATA można planować na 12, 24 lub 36 miesięcy. W skład zespołu badawczego, oprócz kierownika projektu, mogą wejść dodatkowi wykonawcy, w tym studenci i doktoranci oraz osoby na stanowisku typu post-doc. Kierownikiem projektu w konkursie SONATA można być tylko raz.
Wytyczne dla wnioskodawców — uzupełnianie wniosku w systemie OSF
Ogłoszenie wyników konkursu SONATA 20 nastąpi w czerwcu 2025.
Ważne zmiany w konkursie SONATA!
- Zmiany dotyczące stanowisk post-doc
W załączniku nr 2 (Koszty w projektach badawczych) Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, w kategorii Wynagrodzenie etatowe na stanowisku typu post-doc: do konkursu na to stanowisko może przystąpić osoba, dla której kierownik projektu był promotorem lub promotorem pomocniczym rozprawy doktorskiej (przy zachowaniu pozostałych warunków określonych w Regulaminie). Ponadto, obligatoryjne kryterium formalne dopuszczenia do konkursu stanowi uzyskanie stopnia doktora w roku zatrudnienia w projekcie lub w okresie 12 lat przed 1 stycznia roku zatrudnienia w projekcie. Okres ten może być wydłużony o udokumentowane przerwy w karierze.
- Zmiany w ocenie wniosków
Wnioski będą oceniane w dwóch kategoriach:
A – Ocena projektu (poziom naukowy, możliwość wykonania, potencjalny wpływ) — waga 70%
B – Kwalifikacje i osiągnięcia kierownika projektu — waga 30%
- Inne zmiany
- Koszty wydania monografii są kosztem niekwalifikowalnym.
- Wykaz literatury nie wlicza się do limitów stron (tj. 5 stron w przypadku opisu skróconego oraz 15 stron w przypadku opisu szczegółowego). Poza limitami stron możne znajdować się wyłącznie spis literatury.
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, na mocy uchwały Rady Narodowego Centrum Nauki, we wnioskach składanych w konkursach Narodowego Centrum Nauki nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Prosimy o zapoznanie się z dokumentacją konkursową.
Szczegółowe warunki konkursu:
https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonata20
Terminy NCN
- Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 16 grudnia 2024 r. do godziny 16:00.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej przez system OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl zgodnie z procedurą składania wniosków.
- Ogłoszenie wyników konkursów OPUS 28 i SONATA 20 nastąpi w terminie do 6 miesięcy od momentu zamknięcia naboru wniosków, a więc do czerwca 2025. Ogłoszenie wyników dla projektów OPUS LAP będzie odbywać się w zależności od terminu zatwierdzania oceny przez agencje partnerskie, najpóźniej do listopada 2025.
Dodatkowe pomocne informacje
- Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego OSF (https://osf.opi.org.pl), natomiast wewnętrzne terminy i procedury dla projektów krajowych przedstawione zostały poniżej.
- Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:
/UMEDLodz/SkrytkaESP
- 3. Koszty pośrednie to koszty pośrednio związane z projektem badawczym, niezbędne do jego realizacji. Na koszty pośrednie składają się:
− koszty pośrednie Open Access w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone wyłącznie na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie;
− pozostałe koszty pośrednie w wysokości równej 20% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone na koszty pośrednio związane z projektem, w tym koszty udostępnienia publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.
Pełen katalog kosztów w projektach badawczych określa Załącznik do uchwały Rady NCN nr 84/2024 z dnia 5 września 2024 r. w sprawie zmiany Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych.
- Zgodnie z definicją prezentowaną przez NCN i polityką rachunkowości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w kategorii Koszty aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania należy wykazać pozycje spełniające poniższe definicje:
Aparatura naukowo-badawcza (wg definicji GUS) rozumiana jest jako zestaw/zestawy urządzeń badawczych, pomiarowych lub laboratoryjnych o małym stopniu uniwersalności i wysokich parametrach technicznych (zazwyczaj wyższych o kilka rzędów dokładności pomiaru w stosunku do typowej aparatury stosowanej dla celów produkcyjnych lub eksploatacyjnych), która zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczana jest do środków trwałych.
Inne urządzenia – w tej pozycji należy ująć inne urządzenia niespełniające definicji aparatury naukowo-badawczej, które zgodnie z zasadami (polityką) rachunkowości obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane są do środków trwałych.
Oprogramowanie – w tej pozycji wykazywane jest zakupione na potrzeby projektu oprogramowanie, które zgodnie z zasadami (polityką rachunkowości) obowiązującymi w podmiocie realizującym projekt zaliczane jest do wartości niematerialnych i prawnych.
- 5. W przypadku zakupu aparatury o wartości jednostkowej powyżej 130 tys. netto konieczna jest zgoda Centralnego Laboratorium Badawczego (CLB) zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 z dnia 16 września 2024 r. zmieniającym zarządzenie nr 123/2021 z dnia 22 grudnia 2021 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie powołania Centralnego Laboratorium Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Zgoda musi być dołączona do wniosku składanego za pośrednictwem AP10 w PP.
Podanie/wniosek o zgodę należy składać do Przewodniczącego Rady Zarządzającej CLB, którym jest Prorektor właściwy ds. nauki, na adres: prorektor.nauka@umed.lodz.pl.
Wzór wniosku o zakup kluczowej aparatury badawczej zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2024 – do pobrania tutaj. Wnioski rozpatrywane są na posiedzeniach Rady CLB.
- Na potrzeby wypełniania wniosku projektowego w zakresie kosztorysu odsyłamy do Katalogu Usług oferowanych przez Centralne Laboratorium Badawcze:
20.04 Katalog usług Centralnego Laboratorium Badawczego.pdf
Osobami do kontaktu w sprawie usług oferowanych w ramach katalogu są:
Zwierzętarnia Wydziału Farmaceutycznego: dominika.matusiak@umed.lodz.pl;
MOLecoLAB Centrum Badań Molekularnych Chorób Cywilizacyjnych: ireneusz.majsterek@umed.lodz.pl;
Uniwersyteckie Laboratorium Naukowe CoreLab: jacek.szymanski@umed.lodz.pl.
Usługi oferowane w ramach UMED nie są usługami obcymi. W kategorii „usługi obce” ujmowane są koszty dotyczące usług nabywanych od podmiotów zewnętrznych (instytucjonalnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
- W przypadku projektów, do realizacji których potrzebne będą zasoby sprzętowe (typu: serwery, macierze dyskowe, sprzęt sieciowy), software-owe lub ludzkie z obszaru IT przed załączeniem do procesu wersji roboczej wniosku prosimy o konsultacje z Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjnym (Mariusz Sawko email: mariusz.sawko@umed.lodz.pl tel.: (42)2725003, 785911537).
- W przypadku projektów prowadzonych z udziałem pacjentów lub materiału biologicznego pobranego od osoby do celów naukowych, koszt ubezpieczenia OC dla eksperymentu medycznego jest kosztem koniecznym ale NIEKWALIFIKOWALNYM w ramach Innych Kosztów Bezpośrednich i może być poniesiony wyłącznie z kosztów pośrednich projektu. Powyższy obowiązek nakłada ustawa z dnia 16 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1291), która wprowadza zmiany także w zakresie realizacji eksperymentów medycznych, w tym badań klinicznych i weszła w życie z dniem 01.01.2021 r.
W ślad za Biurem ds. Nieruchomości informujemy, że Uniwersytet Medyczny w Łodzi zawarł umowę generalną w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny. Ubezpieczenie spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny z 23 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2412), dalej zwanym Rozporządzeniem. Umowa dotyczy eksperymentów prowadzonych w ramach działalności naukowo-dydaktycznej Uczelni.
- Wytyczne dla wnioskodawców do uzupełnienia formularza dotyczącego kwestii etycznych w projekcie badawczym
- 10. W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, (goszczynska@umed.lodz.pl) Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz informacje o RDM na stronie Otwarty Umed http://otwarty.umed.pl/r‑d-m/.
Wytyczne do uzupełniania planu zarządzania danymi w projekcie badawczym
- Polityka NCN dotycząca otwartego dostępu do publikacji ze zmianami dostępne będą na stronie NCN w październiku 2024 r.
- Kodeks NCN dotyczący rzetelności badań naukowych i starania o fundusze na badania
- Procedura składania wniosków
Procedowanie wniosku w aplikacji procesowej w PP
Przygotowane i wygenerowane z systemu OSF wnioski należy składać do weryfikacji i podpisu za pośrednictwem Aplikacji Procesowej AP10 Projekty badawczo-naukowe, do której instrukcja dostępna jest pod adresem:
https://studumedlodz.sharepoint.com/sites/BWP/SitePages/AP10-Projekty-badawczo-naukowe.aspx
W celu złożenia wniosku w aplikacji AP10 należy:
- Wygenerować wniosek w systemie OSF, początkowo w wersji roboczej dla celów weryfikacyjnych.
- Uruchomić w Process Portalu Aplikację AP10, wybrać właściwy rodzaj projektu,
następnie za pomocą przycisku DALEJ przejść do formularza Zgłoszenia Projektu, wypełnić dane dot. projektu i załączyć wniosek w wersji roboczej (wydruk roboczy) w celu weryfikacji na poziomie Centrum Wsparcia Nauki (CWN).
Na tym etapie proszę zapisać sobie przypisany do zadania numer Instancji, dzięki któremu będą Państwo mogli później zlokalizować swój wniosek w PP.
- Po pozytywnej weryfikacji wniosku w wersji roboczej przez pracowników CWN, otrzymają Państwo zadanie w PP polegające na załączeniu wniosku w wersji ostatecznej. W celu jego realizacji, należy zablokować do edycji wniosek w systemie OSF, wygenerować jego finalną wersję wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami do podpisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Na tym etapie dodatkowo formularz aplikacyjny w PP poprosi Państwa o podanie numeru wniosku, należy wówczas podać nr ID wniosku, który znajduje się w stopce wniosku pobranego z OSF.
Dokumentacja zostanie raz jeszcze zweryfikowana w CWN, przekazana do akceptacji Przełożonego Kierownika Projektu, następnie zweryfikowana pod względem finansowym i podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Uczelni. Kierownik projektu/osoba zgłaszająca wniosek otrzyma podpisane dokumenty na służbowy adres mailowy.
Ważne! Nie ma już możliwości przesłania wniosku do podpisu drogą mailową. Po zakończeniu całego procesu weryfikacji a następnie akceptacji władz, podpisane dokumenty otrzymają Państwo z adresu “UMED-ProcessPortal” bpmmail@umed.lodz.pl, skąd należy je pobrać i wymagane załączyć do wniosku w OSF, a następnie wysłać wniosek do NCN zgodnie z Procedurą składania wniosku do NCN dostępną w dokumentacji konkursowej.
Aplikowanie o projekt przez osoby spoza UMED, które nie mają dostępu do Process Portalu
Osobom, które nie są zatrudnione w UMED a chcą aplikować w ramach UMED o projekt, konieczne jest NADANIE DOSTĘPU DO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH. W tym celu niezbędne jest złożenie wniosku o dostęp do systemów IT/Process Portalu za pośrednictwem Aplikacji procesowej AP14 Wnioski do PODO. Pełnomocnikiem ds. Ochrony Danych Osobowych oraz Ekspertem w ww. Aplikacji jest Pani Urszula Jastrzębowska: urszula.jastrzebowska@umed.lodz.pl. W sekcji Dostęp do systemu należy wybrać Process Portal.
DOKTORANCI / STUDENCI - o dostęp do systemu IT wnioskuje kierownik jednostki, z którą doktorant jest powiązany (zwykle jest to opiekun naukowy), w tym wypadku nie ma potrzeby załączania dodatkowych plików, system zaczytuje automatycznie dane studenta/doktoranta po podaniu numeru PESEL.
Osoby określone jako „INNE”, czyli osoby w żaden sposób formalnie nie związane z UMED — o dostęp do systemu IT może zawnioskować osoba, która posiada stosowne uprawnienia, czyli np. Kierownik CWN – Pani dr Paulina Hejduk. W tej sytuacji konieczne jest przekazanie danych jak na poniższym screenie, tj.:
- pesel,
- imię i nazwisko,
- adres e‑mail, który aktywnie jest używany,
- numer telefonu.
W przypadku osób określonych jako „INNE” konieczne jest również załączenie załącznika w module „Załączniki”. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z pracownikami CWN.
Procedowanie POROZUMIEŃ O WSPÓŁPRACY
Pobrane z systemu OSF porozumienie o współpracy należy procedować w Aplikacji Procesowej AP12.05 Obieg umowy.
- w formularzu wybrać z Szablonu umowy: „umowa inna/wg wzoru przekazanego przez stronę”
Po uruchomieniu wniosku należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką:
- W sekcji Dane do umowy w polu jednostki merytorycznej należy wybrać:
- Centrum Wsparcia Nauki w przypadku projektów OPUS bez LAP, SONATA, SONATA BIS, PRELUDIUM, PRELUDIUM BIS, MAESTRO;
- Dział Projektów Międzynarodowych w przypadku projektów OPUS-LAP/ Weave oraz POLONEZ BIS lub innych międzynarodowych,
- W dalszej części formularza należy uzupełnić daty zawarcia porozumienia (można wskazać umowa na czas nieokreślony, jeżeli daty nie da się określić)
- W polu „Czy umowa rodzi koszty” należy wybrać TAK oraz w polu Konto kosztów wpisać nr konta przyznany do projektu, a w przypadku braku ustalenia konta „brak” lub „nie określono” albo inną stosowną uwagę.
- w Polu „Czy umowa zawierana jest na podstawie Zarządzenia nr 1/2021 lub Zarządzenia nr 106/2020” należy wybrać NIE
- W sekcji Strony w umowie należy wybrać reprezentanta Rektor, a następnie osobę podpisującą w imieniu Rektora — Prorektor prof. Agnieszkę Piastowską-Ciesielską.
- W sekcji Projekt umowy należy załączyć wypełniony wzór Porozumienia.
- W dalszej części formularza należy uzupełnić strony w umowie, wybrać rodzaje podpisu (UMED podpisuje umowy elektronicznie) oraz wpisać adres e‑mail, na który zostanie wysłana umowa po podpisaniu przez reprezentantów Uczelni– prosimy o wpisywanie własnego adresu służbowego i tym samym pośredniczyć w przekazaniu podpisanego przez reprezentantów UMED porozumienia do pozostałych Stron (można wpisać kilka adresów email).
Harmonogram wewnętrzny
25.11.2024 deadline na rozpoczęcie procedowania porozumienia o współpracy dla projektów realizowanych w grupie podmiotów w aplikacji AP12.05. Porozumienie jest procedowane przez Kierownika Projektu lub osobę przez niego upoważnioną. Czas niezbędny na przeprocesowanie dokumentu wynosi 7 dni. Porozumienie do wniosku NCN pobiera się z systemu OSF z poziomu wniosku i jego zapisy nie są negocjowalne,
02.12.2024 deadline na zakończenie procedowania porozumień,
02.12.2024 deadline na zgłoszenie projektu w aplikacji AP10. Jest to równoznaczne ze złożeniem wniosku w wersji roboczej,
09.12.2024 deadline na załączenie do wcześniejszego zgłoszenia, wniosku w wersji ostatecznej w aplikacji AP10,
09.12 — 16.12.2024 etapy administracyjne związane z procedowaniem wniosku w aplikacji AP10 (akceptacja Przełożonego, weryfikacja księgowości, podpisy władz),
16.12.2024, o g. 16:00 deadline na złożenie wniosku w systemie OSF.
Zwracamy się z prośbą o dotrzymanie wskazanych powyżej terminów. Przekroczenie ww. harmonogramu jest obarczone ryzykiem niezłożenia wniosku w terminie wskazanym przez NCN.
Dla osób, które chciałyby się wspomóc przy składaniu wniosku szkoleniami z obsługi Aplikacji AP10 – Projekty badawczo-naukowe, przewidujemy szkolenia z zakresu procesu Przygotowanie projektu, którego pierwszym elementem jest właśnie Zgłoszenie Projektu. O terminach zostaną Państwo poinformowani w odrębnym komunikacie. Oferujemy ponadto konsultacje indywidualne. W razie pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji – Zespół CWN
Centrum Wsparcia Nauki
Materiały do pobrania:
- Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku
Dane podmiotu do wniosków NCN.docx