Ogólnouczelniana elektroniczna ankieta ewaluacyjna Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Strona główna » Ogólnouczelniana elektroniczna ankieta ewaluacyjna Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Ogólnouczelniana elektroniczna ankieta ewaluacyjna Uniwersytet Medyczny w Łodzi

W Uni­wer­sy­te­cie Medycz­nym w Łodzi obo­wią­zu­ją ogól­no­uczel­nia­ne elek­tro­nicz­ne ankie­ty ewa­lu­acyj­ne, w któ­rych stu­den­ci oce­nia­ją pra­cę nauczy­cie­li aka­de­mic­kich oraz jed­nost­ki nauko­wo-dydak­tycz­nych (wzo­ry ankiet sta­no­wią załącz­nik 1 i 2 do niniej­sze­go opra­co­wa­nia). Ankie­ty wypeł­nia­ne są przez stu­den­tów za pomo­cą apli­ka­cji mStu­dia lub w  Wir­tu­al­nej Uczel­ni (https://wu10.umed.lodz.pl/), w któ­rej udo­stęp­nio­ne są ankie­ty umoż­li­wia­ją­ce oce­nę nauczy­cie­li aka­de­mic­kich oraz jed­nost­ki nauko­wo-dydak­tycz­ne.

Za pomo­cą Wir­tu­al­nej Uczel­ni pre­zen­to­wa­ne są rów­nież wyni­ki ankiet oce­nio­nym nauczy­cie­lom. Każ­dy nauczy­ciel – po zakoń­czo­nym seme­strze i publi­ka­cji wyni­ków ankiet ma dostęp do swo­ich wyni­ków oraz komen­ta­rzy stu­den­tów. Kie­row­nik jed­nost­ki ma dostęp do wyni­ków wszyst­kich pra­cow­ni­ków jed­nost­ki.

Z prze­pro­wa­dzo­nych ankiet zawie­ra­ją­cych wszyst­kie oce­ny spo­rzą­dza­ne są co semestr rapor­ty dla każ­de­go Wydziału/Oddziału, któ­re to doku­men­ty prze­ka­zy­wa­ne są:

  • Wła­dzom Uczel­ni – wszyst­kie rapor­ty,
  • Wła­dzom Wydziału/Oddziału – rapor­ty doty­czą­ce Wydzia­łów i Oddzia­łów.

Uczel­nia dokła­da sta­rań aby moty­wo­wać stu­den­tów do wypeł­nia­nia ankiet ewa­lu­acyj­nych, któ­re mają na celu zacie­śnie­nie współ­pra­cy ze stu­den­ta­mi, poprzez umoż­li­wie­nie prze­ka­za­nia Wła­dzom Uczel­ni suge­stii doty­czą­cych jako­ści kształ­ce­nia w Uni­wer­sy­te­cie Medycz­nym w Łodzi z per­spek­ty­wy stu­den­tów.

Posia­da­ne dzię­ki ankie­tom infor­ma­cje prze­kła­da­ją się na podej­mo­wa­ne decy­zje – rów­nież kadro­we, pozwa­la­ją bar­dziej efek­tyw­nie dosto­so­wy­wać się do zmie­nia­ją­cych się warun­ków oraz reago­wać na sygna­ły ostrze­gaw­cze. Są przede wszyst­kim narzę­dziem dla nauczy­cie­li  umoż­li­wia­ją­cym  dosko­na­le­nie i roz­wój warsz­ta­tu dydak­tycz­ne­go przez co moż­li­we jest osią­ga­nie lep­szych efek­tów dydak­tycz­nych, a tak­że kształ­tu­ją pozy­tyw­ne rela­cje kadry dydak­tycz­nej ze stu­den­ta­mi.

  • w roku aka­de­mic­kim 2018/2019 – stu­den­ci wypeł­ni­li łącz­nie 42.505 ankiet, w tym 25.617 ankiet oce­nia­ją­cych nauczy­cie­li oraz 16.888 ankiet oce­nia­ją­cych jed­nost­kę nauko­wo-dydak­tycz­ną
  • w roku aka­de­mic­kim 2019/2020 – stu­den­ci wypeł­ni­li łącz­nie 50.121 ankiet,  w tym 30.588 ankiet oce­nia­ją­cych nauczy­cie­li, oraz 19.173 ankie­ty oce­nia­ją­ce jed­nost­kę nauko­wo-dydak­tycz­ną
  • w roku aka­de­mic­kim 2020/2021 – stu­den­ci wypeł­ni­li łącz­nie 57.551 ankiet, , w tym 37.796 ankiet oce­nia­ją­cych nauczy­cie­li oraz 19.755 ankie­ty oce­nia­ją­ce jed­nost­kę nauko­wo-dydak­tycz­ną
  • w roku aka­de­mic­kim 2021/2022 – stu­den­ci wypeł­ni­li łącz­nie 37.164 ankie­ty, w tym 31.510 ankiet oce­nia­ją­cych nauczy­cie­li oraz 5654 ankie­ty oce­nia­ją­ce jed­nost­kę nauko­wo-dydak­tycz­ną
Typ ankie­ty: 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022
oce­nia­ją­ca nauczy­cie­la 25617 30588 37796 31510
oce­nia­ją­ca jed­nost­kę 16888 19173 19755 5654
razem 42505 50121 57551 37164

Na pod­sta­wie wyni­ków ankiet reali­zo­wa­ne są zarów­no dzia­ła­nia nagra­dza­ją­ce, jak rów­nież dzia­ła­nia kory­gu­ją­ce.

W ramach dzia­łań napraw­czych — w przy­pad­ku otrzy­ma­nia przez nauczy­cie­la oce­ny niskiej lub bar­dzo niskiej, reali­zo­wa­na jest pro­ce­du­ra postę­po­wa­nia okre­ślo­na w § 5 Uchwa­ły nr 140/2017  z dnia 14 grud­nia 2017 r.  Sena­tu Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go w Łodzi w spra­wie wpro­wa­dze­nia ogól­no­uczel­nia­nych ankiet oce­nia­ją­cych jakość pro­ce­su kształ­ce­nia wraz z arku­sza­mi zale­ceń dorad­czo-dosko­na­lą­cych w Uni­wer­sy­te­cie Medycz­nym w Łodzi – tj. pro­ce­du­ra zgod­nie z któ­rą z nauczy­cie­lem pro­wa­dzo­na jest roz­mo­wa dosko­na­lą­ca z Dzie­ka­nem Wydzia­łu oraz spo­rzą­dze­nie na tej pod­sta­wie arku­sza zale­ceń.

W ramach dzia­łań moty­wu­ją­cych — wyróż­nia­ją­cych Naj­lep­szych Nauczy­cie­li nie­ustan­nie orga­ni­zo­wa­ny jest kon­kurs dla Naj­lep­sze­go Nauczy­cie­la UMED. Od roku aka­de­mic­kie­go 2015/2016 przy­zna­je­my tytuł Naj­lep­sze­go Nauczy­cie­la UMED na pod­sta­wie ogól­no­uczel­nia­nych ankiet ewa­lu­acyj­nych, a zwień­cze­niem tego kon­kur­su jest uro­czy­sta  Gala wrę­cze­nia Dyplo­mów oraz upo­min­ków. Od roku aka­de­mic­kie­go 2019/2020 po raz pierw­szy przy­zna­no nagro­dy pie­nięż­ne w kwo­cie 5.000 zł dla wszyst­kich lau­re­atów kon­kur­su dla Naj­lep­sze­go Nauczy­cie­la (za rok 2018/2019). Wpro­wa­dze­nie dodat­ko­wej gra­ty­fi­ka­cji przy­czy­ni­ło się do zwięk­sze­nia popu­lar­no­ści kon­kur­su, a co za tym idzie – chę­ci uzy­ska­nia coraz lep­szych ocen w ankie­tach przez nauczy­cie­li co bez­po­śred­nio prze­kła­da się na popra­wę jako­ści kształ­ce­nia.

godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP