Aktualności

Przedstawiciele UMED na 15. Międzynarodowej Konferencji na temat Edukacji i Nowych Technologii Uczenia się EDULEARN23


Mię­dzy 3 a 5 lip­ca, w hisz­pań­skiej Pal­mie odby­ła się 15. Mię­dzy­na­ro­do­wa Kon­fe­ren­cja na temat Edu­ka­cji i Nowych Tech­no­lo­gii Ucze­nia się EDULEARN23, pod­czas któ­rej spo­tka­li się nauczy­cie­le, bada­cze, tech­no­lo­dzy i pro­fe­sjo­na­li­ści z sek­to­ra edu­ka­cyj­ne­go, aby dzie­lić się swo­ją wie­dzą w zakre­sie meto­do­lo­gii naucza­nia i ucze­nia się oraz zapre­zen­to­wać swo­je inno­wa­cyj­ne pro­jek­ty.

Mgr Nata­lia Bie­ga z Zakła­du Opie­ki Koor­dy­no­wa­nej Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go w Łodzi oraz Susan Houri­can z Dublin City Uni­ver­si­ty wzię­ły udział w sesji ust­nej „e‑assessment” z pre­zen­ta­cją pt. „Doświad­cze­nia, barie­ry i wspar­cie w oce­nia­niu cyfro­wym w 4 euro­pej­skich insty­tu­cjach edu­ka­cyj­nych”. Pre­zen­ta­cja kon­cen­tro­wa­ła się na wnio­skach z pierw­szej czę­ści pro­jek­tu finan­so­wa­ne­go z pro­gra­mu Era­smus+, AHEAD, Asses­sment in Heal­th­ca­re Edu­ca­tion goes Digi­tal (Oce­na w edu­ka­cji w zakre­sie opie­ki zdro­wot­nej prze­cho­dzi w tryb cyfro­wy”). Pro­jekt ten ma na celu udo­sko­na­le­nie prak­tyk oce­nia­nia cyfro­we­go w edu­ka­cji zdro­wot­nej w czte­rech kra­jach euro­pej­skich: Irlan­dii (lider), Niem­czech, Gru­zji i Pol­sce. Dys­cy­pli­ny pie­lę­gniar­stwa, medy­cy­ny i pokrew­nej opie­ki zdro­wot­nej są głów­ny­mi obsza­ra­mi, a sam pro­jekt jest skie­ro­wa­ny do trzech klu­czo­wych grup: nauczy­cie­li aka­de­mic­kich, nauczy­cie­li prak­ty­ków oraz osób uczą­cych się/studentów medy­cy­ny. W pre­zen­ta­cji zwró­co­no uwa­gę na wyni­ki ankie­ty z pierw­szej czę­ści pro­jek­tu, zna­ne­go jako „Co-Cre­ation”, któ­re­go celem było okre­śle­nie pozio­mu zaan­ga­żo­wa­nia uczniów i nauczy­cie­li oraz ich postrze­ga­nej pew­no­ści sie­bie i kom­pe­ten­cji w oce­nach cyfro­wych w uczest­ni­czą­cych insty­tu­cjach.

Pre­zen­ta­cja pod­czas EDULEARN23 dostar­czy­ła cen­nych infor­ma­cji na temat doświad­czeń, barier i wspar­cia zwią­za­nych z oce­nia­niem cyfro­wym w euro­pej­skich insty­tu­cjach edu­ka­cyj­nych. Wyni­ki badań pod­kre­śli­ły zna­cze­nie spro­sta­nia wyzwa­niom, takim jak łącz­ność inter­ne­to­wa, dostęp­ność sprzę­tu i wspar­cie tech­nicz­ne, w celu wspie­ra­nia sku­tecz­nych prak­tyk oce­ny cyfro­wej. Pre­zen­ta­cja zawie­ra­ła prze­gląd wyni­ków ankie­ty, któ­re rzu­ca­ją świa­tło na wyko­rzy­sta­nie róż­nych narzę­dzi i plat­form inter­ne­to­wych w kon­tek­ście uni­wer­sy­te­tów.

Udział w kon­fe­ren­cji i pre­zen­ta­cja wyni­ków badań były wyjąt­ko­wą oka­zją do wnie­sie­nia wkła­du w dzie­dzi­nę edu­ka­cji i nowych tech­no­lo­gii ucze­nia się na are­nie mię­dzy­na­ro­do­wej.’

  • Opublikowano: 25 sierpnia 2023
Podziel się na:
  • Facebook
  • LinkedIn
godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP