Aktualności

Przedstawiciele UMED na 15. Międzynarodowej Konferencji na temat Edukacji i Nowych Technologii Uczenia się EDULEARN23


Między 3 a 5 lip­ca, w hisz­pańskiej Palmie odbyła się 15. Między­nar­o­dowa Kon­fer­enc­ja na tem­at Edukacji i Nowych Tech­nologii Uczenia się EDULEARN23, pod­czas której spotkali się nauczy­ciele, badacze, tech­nolodzy i pro­fesjon­al­iś­ci z sek­to­ra eduka­cyjnego, aby dzielić się swo­ją wiedzą w zakre­sie metodologii naucza­nia i uczenia się oraz zaprezen­tować swo­je innowa­cyjne pro­jek­ty.

Mgr Natalia Bie­ga z Zakładu Opie­ki Koor­dynowanej Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi oraz Susan Houri­can z Dublin City Uni­ver­si­ty wzięły udzi­ał w sesji ust­nej „e‑assessment” z prezen­tacją pt. „Doświad­czenia, bari­ery i wspar­cie w oce­ni­a­n­iu cyfrowym w 4 europe­js­kich insty­tuc­jach eduka­cyjnych”. Prezen­tac­ja kon­cen­trowała się na wnioskach z pier­wszej częś­ci pro­jek­tu finan­sowanego z pro­gra­mu Eras­mus+, AHEAD, Assess­ment in Health­care Edu­ca­tion goes Dig­i­tal (Oce­na w edukacji w zakre­sie opie­ki zdrowot­nej prze­chodzi w tryb cyfrowy”). Pro­jekt ten ma na celu udoskonale­nie prak­tyk oce­ni­a­nia cyfrowego w edukacji zdrowot­nej w czterech kra­jach europe­js­kich: Irlandii (lid­er), Niem­czech, Gruzji i Polsce. Dyscy­pliny pielęg­niarst­wa, medy­cyny i pokrewnej opie­ki zdrowot­nej są główny­mi obszara­mi, a sam pro­jekt jest skierowany do trzech kluc­zowych grup: nauczy­cieli aka­demic­kich, nauczy­cieli prak­tyków oraz osób uczą­cych się/studentów medy­cyny. W prezen­tacji zwró­cono uwagę na wyni­ki anki­ety z pier­wszej częś­ci pro­jek­tu, znanego jako „Co-Cre­ation”, którego celem było określe­nie poziomu zaan­gażowa­nia uczniów i nauczy­cieli oraz ich postrze­ganej pewnoś­ci siebie i kom­pe­tencji w oce­nach cyfrowych w uczest­niczą­cych insty­tuc­jach.

Prezen­tac­ja pod­czas EDULEARN23 dostar­czyła cen­nych infor­ma­cji na tem­at doświad­czeń, bari­er i wspar­cia związanych z oce­ni­an­iem cyfrowym w europe­js­kich insty­tuc­jach eduka­cyjnych. Wyni­ki badań pod­kreśliły znacze­nie sprosta­nia wyzwan­iom, takim jak łączność inter­ne­towa, dostęp­ność sprzę­tu i wspar­cie tech­niczne, w celu wspiera­nia skutecznych prak­tyk oce­ny cyfrowej. Prezen­tac­ja zaw­ier­ała przegląd wyników anki­ety, które rzu­ca­ją światło na wyko­rzys­tanie różnych narzędzi i plat­form inter­ne­towych w kon­tekś­cie uni­w­er­sytetów.

Udzi­ał w kon­fer­encji i prezen­tac­ja wyników badań były wyjątkową okazją do wniesienia wkładu w dziedz­inę edukacji i nowych tech­nologii uczenia się na are­nie między­nar­o­dowej.’

  • Opublikowano: 25 sierpnia 2023
Podziel się na:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP