REKRUTACJA DO MIĘDZYNARODOWEJ SZKOŁY DOKTORSKIEJ UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W ŁODZI
Uniwersytet Medyczny w Łodzi ogłasza nabór do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2023/2024.
Kształcenie w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej:
- trwa 8 semestrów i kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej;
- przygotowuje do uzyskania stopnia doktora w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu,
w dyscyplinach naukowych:
- nauki medyczne,
- nauki o zdrowiu,
- nauki farmaceutyczne.
Wykaz miejsc przyznanych jednostkom organizacyjnym w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej na rok akademicki 2023/2024 dostępny jest w systemie elektronicznym Uczelni (IRK) lub na stronie internetowej https://szkoladoktorska.umed.pl/rekrutacja/rekrutacja-2023–2024/ (zarządzenie Rektora w sprawie ogłoszenia na rok akademicki 2023/2024 naboru i limitu przyjęć do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej oraz wykazu miejsc w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej przyznanych jednostkom badawczo-dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi).
Postępowanie rekrutacyjne do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej odbywa się w drodze konkursu, na zasadach określonych w uchwale Uchwała nr 3/2023 z dnia 26 tycznia 2023 r. Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie zasad rekrutacji do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2023/2024 i jest prowadzone zgodnie z planem rekrutacji ustalonym przez Rektora w drodze zarządzenia nr 27/2023 z dnia 14 lutego 2023r. w sprawie planu rekrutacji do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2023/2024.
Kandydat jest zobowiązany do przestrzegania terminów określonych w planie rekrutacji.
O przyjęcie do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej ubiegać się może absolwent odpowiednego kierunku studiów wyższych, który:
- posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny;
- uzyskał zgodę proponowanego promotora na sprawowanie opieki naukowej nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej;
- włada językiem angielskim na poziomie biegłości językowej co najmniej B2;
- nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej.
Kandydat jest zobowiązany zarejestrować się w systemie elektronicznym Uczelni, następnie złożyć do komisji rekrutacyjnej – za pośrednictwem Centrum Obsługi Doktorantów, w terminie określonym w planie rekrutacji – następujące oryginały dokumentów:
1) podanie o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej, wygenerowane z systemu rekrutacji elektronicznej Uniwersytetu, zawierające w szczególności: dane kandydata, temat projektu badawczego, podpis proponowanego promotora, potwierdzający wyrażenie zgody na sprawowanie opieki naukowej nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej; podanie składa się do Rektora za pośrednictwem Dyrektora Szkoły Doktorskiej;
2) curriculum vitae, zawierające informację na temat wykształcenia, zainteresowań i osiągnięć naukowych kandydata, w tym publikacji naukowych i komunikatów zjazdowych z ostatnich pięciu lat poprzedzających złożenie podania o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej;
3) oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo wystawione przez dziekanat zaświadczenie o ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich i uzyskaniu tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera lub równorzędnego;
4) zaświadczenie o średniej ocen za okres studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo za okres studiów ukończonych za granicą, uznanych za równorzędne ze studiami pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitymi studiami magisterskimi;
5) projekt badawczy, o którym mowa w § 7 ust. 3, o objętości do 3 stron formatu A4, zaopiniowany przez proponowanego promotora;
6) certyfikat potwierdzający znajomość dodatkowego nowożytnego języka obcego, innego niż język angielski, co najmniej na poziomie B2 według skali CEFR (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego – ang. Common European Framework of Reference for Languages) – jeśli kandydat taki certyfikat posiada;
7) dokumenty potwierdzające osiągnięcia naukowe, w szczególności kopie:
- publikacji naukowych i komunikatów zjazdowych z ostatnich pięciu lat poprzedzających złożenie podania o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej,
- dyplomów potwierdzających przyznanie nagród studenckiego towarzystwa naukowego lub innych towarzystw naukowych, nagród rektora dla najlepszych studentów i absolwentów lub nagród ministra,
- dokumentów potwierdzających, że kandydat jest twórcą lub współtwórcą wynalazku lub wzoru użytkowego zgłoszonego do właściwego urzędu patentowego, lub twórcą lub współtwórcą wynalazku lub wzoru użytkowego, na który urząd patentowy udzielił odpowiednio patentu lub prawa ochronnego, zawierających nadany przez urząd patentowy numer zgłoszenia, patentu lub prawa ochronnego, rozumianych jako potwierdzenie zgłoszenia w urzędzie patentowym, zawierające listę twórców, wskazanie właściwej pozycji w bazie urzędu patentowego (np. https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/) lub pierwsza strona opisu patentowego, będącego podstawą zgłoszenia do urzędu patentowego − jeśli kandydat takie dokumenty posiada;
8) zaświadczenia o:
- udziale w programach wymiany studentów,
- świadectwa ukończenia studiów podyplomowych lub zaświadczenia o ich ukończeniu – jeśli kandydat takie dokumenty posiada;
9) dyplom lub zaświadczenie potwierdzające ukończenie drugiego kierunku studiów – jeśli kandydat taki dokument posiada;
10) dwie aktualne i podpisane fotografie, w formacie przewidzianym dla dokumentu tożsamości;
11) w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – oświadczenie o posiadaniu orzeczenia; kandydat zobowiązany jest przedłożyć orzeczenie do wglądu w Centrum Obsługi Doktorantów;
12) kandydat legitymujący się dyplomem ukończenia studiów za granicą, zgodnie z przepisami ustawy potwierdzającym w Rzeczypospolitej Polskiej posiadanie wykształcenia na poziomie studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo uznanym za równoważny polskiemu dyplomowi ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz tytułowi zawodowemu magistra, magistra inżyniera lub równorzędnemu, zobowiązany jest złożyć:
- dyplom zalegalizowany lub opatrzony klauzulą apostille,
- zaświadczenie o uznaniu, w drodze postępowania nostryfikacyjnego, równoważności dyplomu z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów oraz tytułem zawodowym – o ile są wymagane w przepisach.
13) w przypadku gdy dokumenty sporządzone zostały w języku innym niż język polski lub angielski, kandydat zobowiązany jest je złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski lub angielski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego;
14) w przypadku złożenia zaświadczeń o ukończeniu studiów, kandydat zobowiązany jest dostarczyć do Centrum Obsługi Doktorantów dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów niezwłocznie po jego otrzymaniu;
15) w przypadku cudzoziemców dopuszcza się przesłanie skanów dokumentów, wymaganych w postepowaniu rekrutacyjnym wraz z ich tłumaczeniem na adres: doctoralschool@umed.lodz.pl, za pośrednictwem poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że dokumenty te zostaną przesłane w terminie określonym w planie rekrutacji, a oryginały dokumentów zostaną dostarczone do Komisji Rekrutacyjnej za pośrednictwem Centrum Obsługi Doktorantów nie później niż w terminie 4 dni po opublikowaniu listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej.
Kandydat składa komplet dokumentów w podpisanej białej tekturowej teczce w terminie
od 03 do 21 lipca 2023 r. po wcześniejszym umówieniu spotkania w Centrum Obsługi Doktorantów wysyłając mail na adres cod@umed.lodz.pl w temacie wpisując
imię i nazwisko — rekrutacja MSD — rezerwacja wizyty
Dokumenty złożone po w/w terminie nie biorą udziału w rekrutacji do Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej.
Bliższe informacje znajdą Państwo na stronie Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej pod adresem http://szkoladoktorska.umed.pl/rekrutacja/
e‑mail : cod@umed.lodz.pl
Centrum Obsługi Doktorantów
z siedzibą przy Placu Hallera 1, piętro II, pokój 236 i 237.
(Obsługa klienta prowadzona jest w godzinach od pn. do śr. 9,00–15,00 i w piątki 9,00–15,00)
Rektor
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Prof. dr hab. n. med. Radzisław Kordek