Aktualności

Warsztaty Oldenburg 14–15 czerwca 2022 AHEAD


W dniach 14–15 czerw­ca 2022 r. odby­ło się pierw­sze spo­tka­nie pro­jek­to­we Zespo­łu AHEAD. W cza­sie dwóch dni spo­tka­nia uczest­ni­cy pro­jek­tu z Han­se Insti­tut Olden­burg przed­sta­wi­li aktu­al­ny stan prac zwią­za­nych z oce­ną e‑Kompetencji nauczy­cie­li i stu­den­tów oraz orga­ni­za­cję mikro uni­tów, w któ­rych algo­ryt­my (opra­co­wa­ne na pod­sta­wie zło­te­go stan­dar­du WHO w zakre­sie mycia rąk) będą oce­nia­ły umie­jęt­no­ści stu­den­tów.
Geo­r­gien ILIA STATE UNIVERSITY przed­sta­wił efek­ty zapro­jek­to­wa­ne­go na potrze­by pro­jek­tu bada­nia zwią­za­ne­go z prze­pro­wa­dza­niem oce­ny umie­jęt­no­ści stu­den­tów zgod­nie z meto­dą 360 stop­ni. Nato­miast Zespół Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go w Łodzi (MUL) przed­sta­wił efek­ty pilo­ta­żu warsz­ta­tów Co-cre­ation oraz prze­pro­wa­dził warsz­ta­ty dla Tuto­rów, któ­rych celem jest przy­go­to­wa­nie part­ne­rów do prze­pro­wa­dze­nia w zespo­łach w kra­jach part­ne­rów. Zakła­da­ją one udział 12 uczest­ni­ków pro­ce­su dydak­tycz­ne­go: pie­lę­gnia­rek dydak­ty­ków, pie­lę­gnia­rek prak­ty­ków i stu­den­tów. Koor­dy­na­tor pro­jek­tu Dublin City Uni­ver­si­ty (DCU) poin­for­mo­wał o aktu­al­nym sta­nie prac doty­czą­ce two­rze­nia algo­ryt­mów AI w zakre­sie oce­ny wideo. Zasto­so­wa­nie sztucz­nej inte­li­gen­cji do oce­ny pro­ce­dur medycz­nych będzie wspie­rać pro­ces ewa­lu­acji efek­tów ucze­nia w opar­ciu o wystan­da­ry­zo­wa­ny pro­ces oce­ny (zło­ty stan­dard). Kolej­ne spo­tka­nie pla­no­wa­ne jest w listo­pa­dzie, w  Łodzi. Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi otrzy­mał tak­że zgo­dę komi­sji bio­etycz­nej DCU umoż­li­wia­ją­cej prze­pro­wa­dze­nie prac zwią­za­nych z pro­jek­tem. Zespół Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go w Łodzi, pro­wa­dzą­cy pro­jekt w DR SOZ, będzie odpo­wie­dzial­ny za przy­go­to­wa­nie warsz­ta­tów Co-cre­ation dla part­ne­rów, ich prze­pro­wa­dze­nie w Pol­sce. Zespół UMed. pro­jek­to­wał  tak­że kwe­stio­na­riusz ankie­ty oce­nia­ją­cej odczu­cia bene­fi­cjen­tów pro­jek­tu (stu­den­tów, pie­lę­gnia­rek) zwią­za­ne ze zdal­nym naucza­niem oraz ich doświad­cze­nia­mi w okre­sie ostat­nich dwóch lat pan­de­mii. Efek­tem będą rapor­ty dla Komi­sji Euro­pej­skiej.
Zasto­so­wa­nie AI w dydak­ty­ce może uspraw­nić pro­ces oce­ny stu­den­tów kie­run­ków medycz­nych, w któ­rych dane pro­ce­du­ry mają zasto­so­wa­nie i uła­twić nauczy­cie­lom efek­tyw­ne prze­pro­wa­dze­nie zali­cze­nia umie­jęt­no­ści w coraz licz­niej­szych gru­pach stu­den­tów.
kie­row­nik pro­jek­tu dr Doro­ta Kilań­ska, prof. UMed.
uczest­ni­cy:
mgr Nata­lia Bie­ga; Zakład Koor­dy­no­wa­nej Opie­ki, Oddział Pie­lę­gniar­stwa i Położ­nic­twa, WNoZ UMed.
mgr Ewe­li­na Łojew­ska; Biu­ro Nauki, Stra­te­gii i Roz­wo­ju
  • Opublikowano: 4 lipca 2022
Podziel się na:
  • Facebook
  • LinkedIn
godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP