Aktualności

Zaproszenie na konferencję  KRAUM na temat edukacji zdrowotnej


konferencja KRAUM

KRAUM sta­wia na jakość i edu­ka­cję zdro­wot­ną

Kon­fe­ren­cja Rek­to­rów Aka­de­mic­kich Uczel­ni Medycz­nych (KRAUM) podej­mu­je kolej­ny waż­ny temat. Po zapro­po­no­wa­niu zmian w stan­dar­dach kształ­ce­nia leka­rzy i zwró­ce­niu uwa­gi na huma­ni­za­cję medy­cy­ny, czas na edu­ka­cję zdro­wot­ną. Kolej­ny raz przed­sta­wi­cie­le uczel­ni medycz­nych z całe­go kra­ju spo­tka­ją się we Wro­cła­wiu, by roz­ma­wiać o jako­ści kształ­ce­nia przy­szłych pra­cow­ni­ków sys­te­mu ochro­ny zdro­wia. Kon­fe­ren­cję „Edu­ka­cja zdro­wot­na, medycz­na i huma­ni­za­cja we współ­cze­snym kształ­ce­niu kadr medycz­nych” zapla­no­wa­no w dniach 22–23 maja na Uni­wer­sy­te­cie Medycz­nym we Wro­cła­wiu.

W pro­gra­mie kon­fe­ren­cji wie­le miej­sca poświę­co­no edu­ka­cji zdro­wot­nej. Od nowe­go roku szkol­ne­go znaj­dzie się ona w pro­gra­mie pol­skich szkół. Choć eks­per­ci są zgod­ni, że przed­miot powi­nien być obo­wiąz­ko­wy, nie uda­ło się wpro­wa­dzić go w takiej for­mu­le. W cza­sie spo­tka­nia we Wro­cła­wiu eks­per­ci, nauczy­cie­le aka­de­mic­cy, ale tak­że ucznio­wie i nauczy­cie­le wspól­ne zasta­no­wią się nad wza­jem­ny­mi ocze­ki­wa­nia­mi, zało­że­nia­mi pro­gra­mu, moż­li­wo­ścia­mi i wyzwa­nia­mi sto­ją­cy­mi przed edu­ka­cją zdro­wot­ną.

- Deba­ta publicz­na wokół edu­ka­cji zdro­wot­nej to dla nas impuls do dys­ku­sji nad tym, jaką rolę w sys­te­mie ochro­ny zdro­wia peł­nią, a jaką chcie­li­by­śmy, żeby peł­ni­li, absol­wen­ci zdro­wia publicz­ne­go. Kształ­ci­my ich na uczel­niach medycz­nych od lat i od lat mamy poczu­cie, że ten poten­cjał nie jest do koń­ca wyko­rzy­sta­ny przez sys­tem ochro­ny zdro­wia – mówi prof. Agniesz­ka Piwo­war. Pro­rek­tor ds. stu­den­tów i dydak­ty­ki Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go we Wro­cła­wiu doda­je, że do dys­ku­sji zapro­szo­no nie tyl­ko aka­de­mi­ków, ale też uczniów i nauczy­cie­li. – Waż­ne jest dla nas poka­za­nie nie tyl­ko róż­nych per­spek­tyw, ale też kon­kret­nych przy­kła­dów tego, jak sami rozu­mie­my edu­ka­cję zdro­wot­ną. Dla­te­go w pro­gra­mie zna­la­zła się kam­pa­nia #nabie­ra­my­odwa­gi, któ­ra poru­sza pro­blem oty­ło­ści oraz stra­te­gii radze­nia sobie z sytu­acja­mi stre­so­wy­mi przez uczniów i stu­den­tów. Tema­ty­ka radze­nia sobie z emo­cja­mi poru­sza­na jest przez wro­cław­ską uczel­nię tak­że w ramach akcji „Mów o sobie” – pod­kre­śla prof. Agniesz­ka Piwo­war.  Dla samej pro­rek­tor szcze­gól­nie waż­ny w pro­gra­mie kon­fe­ren­cji jest panel poświę­co­ny ścież­ce karie­ry dla dydak­ty­ków. – To dziś klu­czo­wy obszar do popra­wy nie­mal we wszyst­kich uczel­niach. Jestem bar­dzo cie­ka­wa dobrych prak­tyk, prze­my­śleń, ana­liz z innych ośrod­ków. To bar­dzo inspi­ru­ją­ce, że tak otwar­cie i chęt­nie wymie­nia­my się doświad­cze­nia­mi – doda­je prof. Agniesz­ka Piwo­war.

W cza­sie spo­tka­nia oma­wia­ne będą tak­że kwe­stie ucze­nia kom­pe­ten­cji spo­łecz­nych, komu­ni­ka­cji w inter­pro­fe­sjo­nal­nych zespo­łach, trans­kul­tu­ro­wej opie­ki medycz­nej czy god­no­ści, choć­by w kon­tek­ście pacjen­tów geria­trycz­nych.

Szcze­gó­ło­wy pro­gram i link do reje­stra­cji zna­leźć moż­na na stro­nie kon­fe­ren­cji:
https://konferencje.umw.edu.pl/nowoczesnaedukacja2025/program/

UWAGA: Kon­fe­ren­cja jest otwar­ta i bez­płat­na, ale obo­wią­zu­je reje­stra­cja.
https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=opmUxI72pkiIhXtdTqoBo5N4rjDU4ZhBr86w1ffPkutUMUlNUFpSWlpZUVJVVDM2R1pDWkRZWElEVS4u&route=shorturl

  • Opublikowano: 16 maja 2025
Podziel się na:
  • Facebook
  • LinkedIn
godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP