Aktualności

List Rektora w sprawie organizacji pracy uczelni oraz planów personalnych w kadencji 2020–2024


Szanowni Państ­wo,
Nauczy­ciele, Stu­den­ci, Dok­toran­ci i pozostali Pra­cown­i­cy,

Przed nami wybo­ry do Sen­atu. Ich ter­min został przełożony, ponieważ tes­tu­je­my funkcjon­al­ność sys­te­mu infor­maty­cznego, który musi sprawnie obsłużyć głosowa­nia dla tak dużej licz­by uczest­ników i kilku tur głosowań. Sys­tem należy do cer­ty­fikowanej firmy zewnętrznej, uprawnionej do prowadzenia anon­i­mowych głosowań i jest już wyko­rzysty­wany w Uczel­ni do głosowań na posiedzeni­ach Sen­atu, rad naukowych, a także posłużył do przeprowadzenia wyborów Rek­to­ra, 22 kwiet­nia br.

Raz jeszcze proszę Państ­wa o akty­wny udzi­ał w głosowa­ni­ach na oso­by, które są zaan­gażowane w sprawy Uczel­ni i mają doświad­cze­nie w skutecznej orga­ni­za­cji nau­ki i dydak­ty­ki. Syl­wet­ki zgłos­zonych kandy­datów Uczel­ni­ana Komis­ja Wybor­cza przed­stawi już wkrótce.

Przed­staw­ię Państ­wu plany per­son­alne na nad­chodzącą kadencję 2020–2024.

Zapro­ponowałem stanowiska Dziekanów następu­ją­cym Pan­iom:
Prof. Annie Kilanow­icz-Sapoc­ie – Wydzi­ał Far­ma­ceu­ty­czny
Prof. Jolan­cie Kujaw­ie – Wydzi­ał Nauk o Zdrow­iu
Prof. Marzen­nie Zielińskiej – Wydzi­ał Lekars­ki

Panie Pro­fe­sor mają wol­ną rękę w doborze współpra­cown­ików. Spoczy­wa na nich poważny obow­iązek przy­go­towa­nia ewalu­acji dyscy­plin, zbliża­ją­cy się wielki­mi kroka­mi. Kwest­ie wyboru prodziekanów ds. dydaktyki/ ds. stu­den­tów będą kon­sul­towane  z Samorzą­dem Stu­denckim.

W grupie Prorek­torów i Pełnomoc­ników będą niewielkie zmi­any.

Prof. Adam Antczak zostanie Prorek­torem ds. Zarządza­nia Nauką i Spraw Klin­icznych. Prze­jmie część doty­chcza­sowych obow­iązków prof. Lucyny Woź­ni­ak. Wyko­rzys­tamy Jego 8‑letnie doświad­cze­nie na stanowisku Dziekana. Prof. Lucy­na Woź­ni­ak obe­jmie funkcję Prorek­to­ra ds. Współpra­cy Między­nar­o­dowej i Roz­wo­ju Nau­ki. Zakres obow­iązków przyp­isanych Pani Pro­fe­sor będzie skon­cen­trowany wokół czasochłon­nej dzi­ałal­noś­ci między­nar­o­dowej, roz­wo­ju Między­nar­o­dowej Szkoły Dok­torskiej, inic­jatyw pro­jek­towych itp. Inny­mi słowy, obszar nau­ki zostanie podzielony. Liczne obow­iąz­ki prof. Woź­ni­ak, związane z akty­wnoś­cią między­nar­o­dową wyma­ga­ją wspar­cia przez osobę z dużym doświad­cze­niem orga­ni­za­cyjnym. Nie będę jed­nak ter­az powoły­wał nowego prorek­to­ra, skupimy się na stworze­niu zespołu wspar­cia dla prof. Antcza­ka. Przed nami ewalu­ac­ja naukowa i musimy się na tym zada­niu maksy­mal­nie skon­cen­trować. Pro­fe­sor Antczak dobierze sobie współpra­cown­ików do tego obszaru.

Prof. Janusz Piekars­ki, prof. Tomasz Kost­ka, prof. Dar­iusz Nowak i prof. Walde­mar Machała będą nadal pełnić doty­chcza­sowe funkc­je.

Powołam również nowego Pełnomoc­ni­ka ds. Kam­pusu CKD. Będzie nim  prof. Paweł Ptaszyńs­ki,  przyszły użytkown­ik inwest­y­cji, a także oso­ba odpowiedzial­na za wdraża­nia w kam­pusie medy­cznych pro­jek­tów roz­wo­jowych, takich jak na przykład bada­nia klin­iczne.

Pozostali pełnomoc­ni­cy, także obec­nie pełnią­cy te funkc­je, to:

  • Pełnomoc­nik ds. Wymi­any Między­nar­o­dowej: prof. Jacek Rożniec­ki
    (wymi­ana stu­denc­ka, Eras­mus i inne pro­jek­ty związane z mobil­noś­cią naukową i eduka­cyjną)
  • Pełnomoc­nik ds. Kra­jowych Pro­jek­tów Naukowo-Badaw­czych: Andrzej Głąbińs­ki
    (głównie opieka na pro­jek­ta­mi NCN)
  • Pełnomoc­nik ds. Otwartego Dostępu: prof. Michał Pol­guj
    (rozwój uczel­ni­anej poli­ty­ki Open Access, jest to także funkc­ja wyma­gana przepisa­mi zewnętrzny­mi)
  • Pełnomoc­nik ds. Inwest­y­cji CKD: prof. Paweł Górs­ki
    (opieka nad naszą kluc­zową inwest­y­cją, negoc­jac­je, wspar­cie)
  • Pełnomoc­nik ds. Prze­ci­wdzi­ała­nia Prob­le­mom Uza­leżnień Wśród Młodzieży Aka­demick­iej: prof. Woj­ciech Bielec­ki
    (funkc­ja i zada­nia z nią związane wyma­gane przepisa­mi zewnętrzny­mi)
  • Pełnomoc­nik ds. Ksz­tałce­nia Pody­plo­mowego: prof. Ewa Bal­cer­czak
    (koor­dy­nac­ja ksz­tałce­nia pody­plo­mowego na poziomie całej uczel­ni — dawniej funkcjonu­jącego w struk­tu­rach głównie Wydzi­ału Far­ma­ceu­ty­cznego)

Kan­clerzem Uczel­ni pozostanie dr Jacek Grabows­ki.

Jest to skład, który pro­ponu­ję na 1 wrześ­nia  i nie wyk­luczam zmi­an w kierown­ictwie Uczel­ni w późniejszym okre­sie.

Trwa­ją inten­sy­wne prace przy­go­towu­jące do sesji egza­m­i­na­cyjnej, wdrażamy  różne opc­je tech­niczne. Czekamy też na cen­tralne rozwiąza­nia prawne. Na dni­ach ukaże się roz­porządze­nie w spraw­ie uzna­nia 40% zajęć prak­ty­cznych w naucza­niu zdal­nym, co rozwiązu­je prob­lem zal­icza­nia semes­tru. Zapadła decyz­ja Rzą­du  o częś­ciowym otwar­ciu uczel­ni od 25 maja, jed­nak pod­jęliśmy decyzję, że nie wracamy do nor­mal­nego funkcjonowa­nia Uczel­ni, co najm­niej przed 1. wrześ­nia. Ses­ja egza­m­i­na­cyj­na odbędzie się tylko zdal­nie (testy on-line lub przepy­tanie on-line). Na dni­ach ogłosimy zarządze­nie w tej spraw­ie.

Pew­na doza niepewnoś­ci będzie nam nieste­ty towarzyszyła w najbliższych miesią­cach, ponieważ sytu­ac­ja jest dynam­icz­na. W dużym stop­niu, wydanym ostat­nio zarządze­niem, staral­iśmy się rozwiązać prob­lem zajęć prak­ty­cznych i częś­ci prak­tyk. Spoko­jnie, z tygod­nia na tydzień będziemy pra­cow­ać nad doprowadze­niem do koń­ca pozostałych, bieżą­cych kwestii. Popraw­iliśmy komu­nikację na linii kierown­i­cy przed­miotów – stu­den­ci – prodziekani i czekamy na wypra­cow­anie skutecznych rozwiązań. Nie wiemy w jakich warunk­ach odbędzie się ses­ja poprawkowa we wrześniu. Sytu­ac­ja zmienia się z dnia na dzień i proszę o cier­pli­wość.

Serdecznie poz­draw­iam,
Radzisław Kordek

  • Opublikowano: 15 maja 2020
Podziel się na:
Tagi:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP