Aktualności

Nagrody Ministra Zdrowia


Szanowni Państ­wo,

Miło nam poin­for­mować, że na pod­staw­ie wniosków Rek­to­ra Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi zostały przyz­nane nagrody Min­is­tra Zdrowia dla nauczy­cieli aka­demic­kich naszej Uczel­ni:

  1. Nagro­da w zakre­sie dzi­ałal­noś­ci naukowej – dla zespołu: prof. dr hab. Prze­mysław Jan Kar­das, prof. dr hab. Piotr B. Kuna, dr hab. Michał G. Panek, za cykl pub­likacji nad prob­lematyką: Nieprzestrze­ganie zale­ceń ter­apeu­ty­cznych — anal­iza zasobów cyfrowych sys­te­mu opie­ki zdrowot­nej do tzw. pier­wot­nego nieprzestrze­ga­nia zale­ceń ter­apeu­ty­cznych;
    Cykl prac naukowych obe­j­mu­ją­cy 8 prac opub­likowanych w prestiżowych cza­sopis­mach naukowych należy do wyjątkowych w piśmi­en­nictwie pol­skim. Łączy on bowiem innowa­cyjne, doty­chczas niewyko­rzysty­wane w Polsce metody badaw­cze, wyko­rzys­tu­jące m. in. anal­izę Big Data, z tem­atyką o ważnym znacze­niu społecznym i istot­nym wpły­wie na gospo­darkę kra­jową, jaką jest sys­tem­aty­czność leczenia się pop­u­lacji pol­skiej.
  2. Nagro­da w zakre­sie dzi­ałal­noś­ci dydak­ty­cznej – dla zespołu: dr n. med. Mał­gorza­ta Berez­ińs­ka, dr hab. prof. Mag­dale­na Jasińs­ka-Stroschein, dr n. med. Michał S. Kar­bown­ik,  dr hab. n. med. Anna Wik­torows­ka-Owczarek, za autorstwo podręczni­ka: „Far­makolo­gia w zada­ni­ach. Far­makolo­gia ogól­na i klin­icz­na” (Wydawnict­wo PZWL, Warsza­wa 2020).
    Nagrod­zony podręcznik „Far­makolo­gia w zada­ni­ach. Far­makolo­gia ogól­na i klin­icz­na” stanowi drugą część cyk­lu „Far­makolo­gia w zada­ni­ach.” Cykl ten stanowi nowość na pol­skim rynku wydawniczym wśród przez­nac­zonych dla stu­den­tów kierunk­ów medy­cznych podręczników far­makologii. Jego unika­towość pole­ga na umożli­wie­niu zdoby­wa­nia, porząd­kowa­nia, utr­wala­nia i pogłębia­nia wiedzy nie tylko poprzez lek­turę podręczni­ka, ale poprzez wykony­wanie zadań. Pode­jś­cie dydak­ty­czne zapro­ponowane w nagrod­zonym podręczniku wpisu­je się w nurt naucza­nia metodą rozwiązy­wa­nia prob­lemów (ang. prob­lem-based learn­ing, PBL), które staw­ia stu­den­ta w cen­trum pro­ce­su przekazy­wa­nia wiedzy, skła­ni­a­jąc go do samodziel­nego poszuki­wa­nia rozwiązań.

Nagrody przyz­nawane są zgod­nie z roz­porządze­niem Min­is­tra Zdrowia z dnia 13 czer­w­ca 2019 r. w spraw­ie nagród min­is­tra właś­ci­wego do spraw zdrowia dla nauczy­cieli aka­demic­kich (Dz. U. poz. 1150)

Lau­re­atom serdecznie grat­u­lu­je­my!

  • Opublikowano: 10 listopada 2021
Podziel się na:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP