Aktualności

Nagrody Ministra Zdrowia


Sza­now­ni Pań­stwo,

Miło nam poin­for­mo­wać, że na pod­sta­wie wnio­sków Rek­to­ra Uni­wer­sy­te­tu Medycz­ne­go w Łodzi zosta­ły przy­zna­ne nagro­dy Mini­stra Zdro­wia dla nauczy­cie­li aka­de­mic­kich naszej Uczel­ni:

  1. Nagro­da w zakre­sie dzia­łal­no­ści nauko­wej – dla zespo­łu: prof. dr hab. Prze­my­sław Jan Kar­das, prof. dr hab. Piotr B. Kuna, dr hab. Michał G. Panek, za cykl publi­ka­cji nad pro­ble­ma­ty­ką: Nie­prze­strze­ga­nie zale­ceń tera­peu­tycz­nych — ana­li­za zaso­bów cyfro­wych sys­te­mu opie­ki zdro­wot­nej do tzw. pier­wot­ne­go nie­prze­strze­ga­nia zale­ceń tera­peu­tycz­nych;
    Cykl prac nauko­wych obej­mu­ją­cy 8 prac opu­bli­ko­wa­nych w pre­sti­żo­wych cza­so­pi­smach nauko­wych nale­ży do wyjąt­ko­wych w piśmien­nic­twie pol­skim. Łączy on bowiem inno­wa­cyj­ne, dotych­czas nie­wy­ko­rzy­sty­wa­ne w Pol­sce meto­dy badaw­cze, wyko­rzy­stu­ją­ce m. in. ana­li­zę Big Data, z tema­ty­ką o waż­nym zna­cze­niu spo­łecz­nym i istot­nym wpły­wie na gospo­dar­kę kra­jo­wą, jaką jest sys­te­ma­tycz­ność lecze­nia się popu­la­cji pol­skiej.
  2. Nagro­da w zakre­sie dzia­łal­no­ści dydak­tycz­nej – dla zespo­łu: dr n. med. Mał­go­rza­ta Bere­ziń­ska, dr hab. prof. Mag­da­le­na Jasiń­ska-Stro­sche­in, dr n. med. Michał S. Kar­bow­nik,  dr hab. n. med. Anna Wik­to­row­ska-Owcza­rek, za autor­stwo pod­ręcz­ni­ka: „Far­ma­ko­lo­gia w zada­niach. Far­ma­ko­lo­gia ogól­na i kli­nicz­na” (Wydaw­nic­two PZWL, War­sza­wa 2020).
    Nagro­dzo­ny pod­ręcz­nik „Far­ma­ko­lo­gia w zada­niach. Far­ma­ko­lo­gia ogól­na i kli­nicz­na” sta­no­wi dru­gą część cyklu „Far­ma­ko­lo­gia w zada­niach.” Cykl ten sta­no­wi nowość na pol­skim ryn­ku wydaw­ni­czym wśród prze­zna­czo­nych dla stu­den­tów kie­run­ków medycz­nych pod­ręcz­ni­ków far­ma­ko­lo­gii. Jego uni­ka­to­wość pole­ga na umoż­li­wie­niu zdo­by­wa­nia, porząd­ko­wa­nia, utrwa­la­nia i pogłę­bia­nia wie­dzy nie tyl­ko poprzez lek­tu­rę pod­ręcz­ni­ka, ale poprzez wyko­ny­wa­nie zadań. Podej­ście dydak­tycz­ne zapro­po­no­wa­ne w nagro­dzo­nym pod­ręcz­ni­ku wpi­su­je się w nurt naucza­nia meto­dą roz­wią­zy­wa­nia pro­ble­mów (ang. pro­blem-based lear­ning, PBL), któ­re sta­wia stu­den­ta w cen­trum pro­ce­su prze­ka­zy­wa­nia wie­dzy, skła­nia­jąc go do samo­dziel­ne­go poszu­ki­wa­nia roz­wią­zań.

Nagro­dy przy­zna­wa­ne są zgod­nie z roz­po­rzą­dze­niem Mini­stra Zdro­wia z dnia 13 czerw­ca 2019 r. w spra­wie nagród mini­stra wła­ści­we­go do spraw zdro­wia dla nauczy­cie­li aka­de­mic­kich (Dz. U. poz. 1150)

Lau­re­atom ser­decz­nie gra­tu­lu­je­my!

  • Opublikowano: 10 listopada 2021
Podziel się na:
  • Facebook
  • LinkedIn
godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP