Czcionka A- A A+

ACERT

Strona główna » Student » Centrum Nauczania Języków Obcych » ACERT » Kryteria oceniania egzminu

Kryteria oceniania egzminu

A. Oce­na czę­ści ust­nej

OCENA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU CERTYFIKOWANEGO — B2 (20 punk­tów)

ESP
GENERAL ENGLISH

licz­ba
punk­tów

   WYMAGANIA

licz­ba
punk­tów

       WYMAGANIA

                                                      TREŚĆ  PRZEKAZU
      3 wyczer­pa­nie tema­tu w spo­sób płyn­ny i logicz­ny      3 peł­na zgod­ność prze­ka­zu z zada­niem zawar­tym w pyta­niu; płyn­ne wypo­wie­dzi i  umie­jęt­ne pod­trzy­my­wa­nie dia­lo­gu
      2 wypo­wiedź dobra, obej­mu­ją­ca więk­szość wyma­ga­nych tre­ści      2 nie­peł­na zgod­ność z zada­niem; ogra­ni­czo­na płyn­ność pro­wa­dze­nia roz­mo­wy
      1 treść prze­ka­zu bar­dzo ogra­ni­czo­na; wypo­wiedź cha­otycz­na      1 Ogra­ni­czo­na zgod­ność prze­ka­zu z zada­niem; cha­otycz­ne pro­wa­dze­nie dia­lo­gu
      0 brak odpo­wie­dzi      0 brak pod­ję­cia dia­lo­gu
                                                 POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA
      3 wypo­wiedź gra­ma­tycz­nie popraw­na; nie­licz­ne uster­ki języ­ko­we       3 wypo­wiedź gra­ma­tycz­nie popraw­na; nie­licz­ne uster­ki języ­ko­we
      2 popraw­ność języ­ko­wa zapew­nia­ją­ca komu­ni­ka­tyw­ność       2 popraw­ność języ­ko­wa zapew­nia­ją­ca komu­ni­ka­tyw­ność
      1 błę­dy zakłó­ca­ją­ce rozu­mie­nie prze­ka­zu       1 błę­dy zakłó­ca­ją­ce rozu­mie­nie prze­ka­zu
      0 błę­dy unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie wypo­wie­dzi       0 błę­dy unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie wypo­wie­dzi
                                                     BOGACTWO JĘZYKOWE
       3 boga­te słow­nic­two spe­cja­li­stycz­ne i ogól­ne       3 boga­te słow­nic­two ade­kwat­ne do tema­ty­ki
       2 słow­nic­two spe­cja­li­stycz­ne i ogól­ne na pozio­mie dobrym       2 słow­nic­two na pozio­mie dobrym, ade­kwat­ne do tema­ty­ki
       1 ogra­ni­czo­ne słow­nic­two spe­cja­li­stycz­ne i pod­sta­wo­we słow­nic­two ogól­ne       1 ubo­gie słow­nic­two, ogra­ni­cza­ją­ce swo­bod­ne wyra­że­nie myśli
       0 słow­nic­two bar­dzo ogra­ni­czo­ne lub brak wypo­wie­dzi       0 słow­nic­two bar­dzo ogra­ni­czo­ne lub brak wypo­wie­dzi
                            WYMOWA i INTONACJA (ESP + GENERAL ENGLISH)
        2 popraw­na wymo­wa i into­na­cja
        1 wymo­wa i into­na­cja z błę­da­mi, nie mają­cy­mi więk­sze­go wpły­wu na rozu­mie­nie wypo­wie­dzi
        0 wymo­wa i into­na­cja unie­moż­li­wia­ją­ca zro­zu­mie­nie wypo­wie­dzi

 

B. Oce­na czę­ści pisem­nej

Oce­na czę­ści pisem­nej egza­mi­nu cer­ty­fi­ko­wa­ne­go ACERT — B2 (20 punk­tów) *

 

Wyko­na­nie zada­nia
(Task achie­ve­ment)
0–5 pkt.

 

Orga­ni­za­cja i spój­ność
(Cohe­ren­ce and cohe­sion)
0–5 pkt.

 

Słow­nic­two
(Voca­bu­la­ry)
0–5 pkt.

 

Gra­ma­ty­ka
(Gram­mar)
0–5 pkt.

5
  • Wszyst­kie czę­ści zada­nia okre­ślo­ne­go pole­ce­niem uwzględ­nio­ne i odpo­wied­nio roz­wi­nię­te (100%)
  • Tekst speł­nia wymo­gi for­mal­ne zada­nia
5
  • Przej­rzy­sta i logicz­na orga­ni­za­cja tek­stu
  • Przej­rzy­ste i logicz­ne łącze­nie zdań w aka­pi­tach i mię­dzy aka­pi­ta­mi
  • Pra­wi­dło­we uży­cie spój­ni­ków
  • Wła­ści­wa, tzn. zgod­na

z pole­ce­niem dłu­gość tek­stu

5
  • Zaawan­so­wa­ne, róż­no­rod­ne i odpo­wied­nie słow­nic­two dosto­so­wa­ne do tre­ści zada­nia
  • Brak błę­dów w sto­so­wa­niu słow­nic­twa
  • Poje­dyn­cze błę­dy orto­gra­ficz­ne
5
  • Pra­wi­dło­we sto­so­wa­nie róż­no­rod­nych struk­tur gra­ma­tycz­nych
  • Poje­dyn­cze błę­dy inter­punk­cyj­ne nie­zmie­nia­ją­ce sen­su zda­nia
4
  • Zada­nie wyko­na­ne w więk­szo­ści popraw­nie
  • Nie­licz­ne bra­ki zwią­za­ne wymo­ga­mi for­mal­ny­mi tek­stu
4
  • Dobra orga­ni­za­cja tek­stu
  • Przej­rzy­ste i logicz­ne łącze­nie zdań w więk­szo­ści aka­pi­tów i mię­dzy aka­pi­ta­mi
  • Spo­ra­dycz­ne błę­dy w uży­ciu spój­ni­ków
  • Dłu­gość tek­stu: dopusz­czal­ny

błąd: +/-10% okre­ślo­nej w pole­ce­niu licz­by wyra­zów

4
  • Dobry zakres słow­nic­twa dosto­so­wa­ne­go do tre­ści zada­nia
  • Nie­licz­ne błę­dy w sto­so­wa­niu słow­nic­twa nie­zmie­nia­ją­ce sen­su zda­nia
  • Nie­licz­ne błę­dy orto­gra­ficz­ne
4
  • Dobry zakres struk­tur gra­ma­tycz­nych, nie­licz­ne błę­dy
  • Uży­cie zdań pro­stych i zło­żo­nych z nie­licz­ny­mi błę­da­mi w budo­wie zdań
  • Rozu­mie­nie tek­stu nie jest utrud­nio­ne
3
  • Zada­nie wyko­na­ne czę­ścio­wo (>50%)
  • Wie­le błę­dów zwią­za­nych z wymo­ga­mi for­mal­ny­mi zada­nia (ton, styl, for­mat)
3
  • Bra­ki w orga­ni­za­cji tek­stu
  • Bra­ki w łącze­niu zdań i aka­pi­tów w dużych par­tiach tekstu/brak podzia­łu na aka­pi­ty
  • Bar­dzo ogra­ni­czo­ne uży­cie spój­ni­ków / licz­ne błę­dy
  •  Dłu­gość tek­stu: dopusz­czal­ny błąd: +/-30% okre­ślo­nej w pole­ce­niu licz­by wyra­zów
3
  • Pod­sta­wo­we słow­nic­two dosto­so­wa­ne do tre­ści zada­nia
  • Licz­ne błę­dy w sto­so­wa­niu słow­nic­twa
  • Błę­dy zmie­nia­ją­ce zna­cze­nie tek­stu, miej­sca­mi utrud­nia­ją­ce jego zro­zu­mie­nie
  • Licz­ne błę­dy orto­gra­ficz­ne
3
  • Ogra­ni­czo­ny zakres struk­tur gra­ma­tycz­nych, licz­ne błę­dy
  • Uży­cie tyl­ko pro­stych zdań, zda­nia zło­żo­ne z licz­ny­mi błę­da­mi
  • Rozu­mie­nie tek­stu miej­sca­mi jest utrud­nio­ne
1–2
  • Zada­nie wyko­na­ne w nie­wy­star­cza­ją­cym stop­niu (<50%)
  • Tekst nie speł­nia wymo­gów for­mal­nych zada­nia (ton, styl, for­mat)
1–2
  • Cha­otycz­ny układ całe­go tek­stu
  • Dłu­gość tek­stu nie prze­kra­cza cza­ją­ca 50%

 

1–2
  • Bar­dzo ogra­ni­czo­ne słow­nic­two, w więk­szo­ści nie­zgod­ne z tre­ścią zada­nia
  • Licz­ne błę­dy w dobo­rze słow­nic­twa unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie tek­stu
1–2
  • Pod­sta­wo­we struk­tu­ry gra­ma­tycz­ne
  • Błę­dy gra­ma­tycz­ne unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie więk­szo­ści tek­stu
0
  • Zada­nie nie zosta­ło wyko­na­ne wg. pole­ce­nia

 

0
  • Brak logi­ki w ukła­dzie całe­go tek­stu

 

0
  • Słow­nic­two nie­od­po­wied­nie do tema­tu
  • Błę­dy w słow­nic­twie i związ­kach fra­ze­olo­gicz­nych unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie tek­stu
0
  • Błę­dy gra­ma­tycz­ne unie­moż­li­wia­ją­ce zro­zu­mie­nie tek­stu
* Pra­ca otrzy­mu­je 0 pkt., jeśli jest odpo­wie­dzią na inny temat niż ten przed­sta­wio­ny w pole­ce­niu

 

godło Polski

Uni­wer­sy­tet Medycz­ny w Łodzi
Ale­ja T. Kościusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP